آخرین وضعیت سند ارتقای سلامت روان در کشور/ حل چالش‌های حوزه سلامت روان در صورت تصویب این طرح

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تدوین سند جامع سلامت روان در کشور گفت: این سند جهت تصویب نهایی در دستور کار جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی قرار گرفته و هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: سند جامع ارتقای سلامت روان کشور توسط وزارت بهداشت انجام شده که در این سند وظایف مختلفی برای دستگاه های مرتبط با موضوع تدوین شده و بر اساس آن دستگاه ها باید برای ارتقای افراد در زمینه مهارت های زندگی به کارکنان خود آموزش های لازم را ارائه دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به عوامل تهدید کننده سلامت روان در افراد گفت: عواملی مانند فشارهای خانوادگی، اقتصادی، اجتماعی، هزینه ‌های زندگی، استرس های محیطی، تغییر شغل و نداشتن امنیت شغلی را می توان به عنوان عوامل تهدید کننده برای سلامت روان افراد در جامعه و در محیط کار دانست.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه با تصویب سند سلامت روان چالش های حوزه سلامت روانی در کشور مرتفع می شود، خاطرنشان کرد: همچنین وجود مراکزی برای مراجعه افرادی که دچار مشکلات روانپزشکی هستند و بهره مندی از خدمات سلامت روان ضرورت دارد.
آریایی نژاد تصریح کرد: این سند هنوز به تصویب نهایی نرسیده که پس از تصویب نهایی از طریق دولت به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.
به گزارش پانا، همچنین بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت سند جامع ارتقای سلامت روان کشور به وزارتخانه‌ های آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات، کشور، دفاع، جهادکشاورزی، نفت، شهرداری استان تهران و سازمان پزشکی قانونی ابلاغ شده که بعد از تشکیل کارگروه‌هایی با این وزارتخانه‌ها در شورای سلامت و امنیت غذایی کشور مصوب می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha