سلامت نیوز : یک متخصص زنان و زایمان عنوان کرد: با پیشرفت های صورت گرفته بیش از 90 درصد زوج‌های نابارور، باروری را تجربه می‌کنند.

دکتر نگین رضاوند در گفت وگو با (ایسنا) ، به تعریف ناباروری پرداخت و گفت: زوجی که طی یک سال و بدون استفاده از هیچ گونه وسیله ضد بارداری بارور نشوند، نابارور شناخته می‌شوند.

این متخصص زنان و زایمان، علل ناباروری را به دو دسته مردانه و زنانه تقسیم کرد و گفت: بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته نابارروری در مردان یک مشکل یک فاکتوری است، اما در زنان به عنوان یک مسئله چند فاکتوری شناخته شده است.

به گفته رضاوند لوله‌ها، تخمدان‌ها، رحم، اختلالات هورمونی و... مواردی هستند که به طور مستقیم با ناباروری زنان در ارتباطند که همگی این موارد قابل پیگیری و درمان هستند.

وی افزود: بررسی وضعیت لوله‌ها و رحم با استفاده از تکنیک هیسروسالپنگوگرافی امکان پذیر است و این روش باز بودن لوله‌ها و شکل رحم را مورد ارزیابی قرار می دهد.

به گفته این متخصص زنان و زایمان، اختلالات هورمونی نیز با بررسی وضعیت هورمون‌ها قابل بررسی است.

رضاوند در ادامه با بیان اینکه داروهای مورد استفاده در درمان بیماری‌های مزمن و سیستمیک، انواع سرطان‌ها و... باروری افراد را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: مصرف سیگار، مواد مخدر، الکل و ... نیز سلامت باروری افراد را به مخاطره می‌اندازد.

وی گفت: با پیشرفت‌هایی که در حوزه باروری صورت گرفته اکثر مشکلات ناباروری قابل پیگیری هستند، هر چند گاهی درمان سخت‌تر است.

این متخصص زنان و زایمان افزود: در دنیای امروز با استفاده از تکنیک‌های علمی بیش از 90 درصد زوج‌هایی که در گذشته نابارور شناخته می‌شدند، می توانند باروری را تجربه کنند.

رضاوند در ادامه بهترین سنین باروری را در زنان 20 تا 35 سالگی عنوان کرد و افزود: در مردان نیز بهترین سن باروری سنین قبل از 45 سالگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha