شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 107257

سلامت نیوز : کارشناس مرکز بهداشت خراسان جنوبی گفت: برای پیشگیری از کمر درد و بیماری‌های ناشی از آن، ورزش روش مناسبی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمد حنفی گفت: مشکلاتی از قبیل کمردرد و درد ستون فقرات ناشی از فعالیت‌هایی مانند پشت میزنشینی و حمل بار سنگین است.

حنفی با اشاره به اینکه مشکلاتی از قبیل کمر درد علل مکانیکی دارد، تصریح کرد: این نوع درد در علم ارگانیک بررسی می‌شود.

وی ایمنی و تولید بهره‌وری را از اهداف علم ارگانیک عنوان کرد و افزود: کمر درد یک شکایت بسیار معمول است که از چهار فرد بالغ سه نفر کمر درد را تجربه می‌کنند.

کارشناس بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان جنوبی اظهار کرد: احتمال افزایش افراد مبتلا به کمر درد با بالا رفتن سن و چاقی وجود دارد.

حنفی تصریح کرد: با افزایش سن به علت رشد عضلات و استخوان‌ها تغییراتی در بدن ایجاد می‌شود که در آناتومی و ساختار بدن مشهود است.

کارشناس بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: انجام حرکات ورزشی باعث افزایش قوای جسمی و تناسب اندام و مانع از کمر درد می‌شود.

نجفی سمنانی معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با اشاره به اینکه شایع‌ترین بیماری‌ها در دنیا به خصوص در کشورهای آمریکا و اروپا در بین سرطان‌ها، سرطان پروستات است، تصریح کرد: در ایران افراد مانند آمریکا و اروپا با سرطان درگیر نیستند اما با افزایش سن افراد، این بیماری شایع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به سن افراد، پروستات مشکلاتی را برای افراد ایجاد می‌کند، تصریح کرد: حجم غده پروستات از 45 سال به بعد افزایش می‌یابد و کم‌کم رشد قابل ملاحظه‌ای صورت می‌گیرد که به آن رشد خوش خیم پروستات گفته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha