شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 107259

سلامت نیوز : برای نخستین بار اجلاس رییس سازمان نظام پزشکی کشور با نظام پزشکی‌های جنوب شرق کشور در کرمان برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکترعلیرضا‌ زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران در این گردهمایی اظهار کرد: این نشست به بررسی چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای اقشار مختلف جامعه پزشکی و همچنین نحوه بررسی و چگونگی ارائه بهینه خدمات به مردم این خطه محروم کشور می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه حضور نمایندگان مردم کرمان در این نشست از نکات مهم به شمار می‌رود، افزود: اقدام مبتکرانه‌ای انجام شده است چرا که ما برای بهبود وضعیت جامعه پزشکی به چنین هماهنگی‌های بخشی و فرابخشی نیازمند هستیم.

زالی با یادآوری برخی چالش‌های عمده، خواستار توجه ویژه مجلس و دولت به تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه سال 93 شد و بیان کرد: این امر در سالیان گذشته مشکلات بسیاری در سلامت کشور ایجاد کرده است.

پزشکان عمومی خط مقدم نظام سلامت هستند

رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه پزشکان عمومی خط مقدم و اصلی نظام سلامت محسوب می‌شوند، خواستار توجه بیشتر به وضعیت حقوقی و معیشتی آنان شد.

وی گفت: بالاترین پرداخت‌های مالیاتی کشور مربوط به جامعه پزشکی است اما برخی جریان‌های افراطی مالیاتی تحقق تفاهم نامه سازمان نظام پزشکی با سازمان مالیاتی کشور را دچار اختلال کرده‌اند از این رو بایستی رویکرد منطقی مسوولان در این زمینه مشخص شود.

زالی با ابراز خرسندی از اینکه وفاق و همدلی کاملی بین نظام پزشکی و وزارت بهداشت و درمان وجود دارد، تاکید کرد: به اعتقاد من بحث مالیات جامعه پزشکی را بایستی شخص دکتر روحانی حل کند.

پزشکان 2.5 برابر طلافروشان مالیات پرداخت می‌کنند

وی افزود: در حال حاضر پزشکان دو و نیم برابر طلافروشان کشور مالیات پرداخت می‌کنند ضمن اینکه سختگیری‌های جدید در سطح کشور و حتی مناطق محروم مشکل ساز شده است.

رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران سپس به دغدغه‌ها و سوالات مطرح شده از سوی حاضرین پاسخ داد.

در ادامه نخستین گردهمایی روسای نظام پزشکی قطب جنوب شرق کشور، دکترافشین اسدی عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی کرمان، خواستار توجه به فرهنگ‌سازی در سطح جامعه و ترویج الگوهای برجسته از خدمات جامعه پزشکی به مردم شد.

موزه‌های پزشکی در سطح کشور تأسیس شود

وی همچنین به رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران پیشنهاد کرد تا موزه‌های تاریخ پزشکی در سطح کشور تأسیس شود.

سهولت دسترسی به داروهای مخدر در سطح کشور

اسدی از سهولت دسترسی به داروهای مخدر در سطح کشور انتقاد و خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی باید توجه جدی به اجرای دستورالعمل توانمندسازی پزشکان عمومی کشور داشته باشد.

گفتنی است، از نکات قابل توجه این نشست حضور منتخبین نظام پزشکی‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و همچنین نمایندگان و روسای بیمارستان‌های خصوصی کرمان و هیئت مدیره انجمن‌های صنفی و علمی جامعه پزشکی استانبود، ضمن اینکه مقرر شد این اجلاس به صورت فصلی ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha