سلامت نیوز : معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از طلب 93 هزار میلیارد تومانی این سازمان از دولت خبر داد و گفت: به منظور جبران کمبود نیروی سازمان در بخش بیمه ای مجوز استخدام 1500 نفر صادر شده است.

محمد حسین زدا در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر 38 میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که از این میان 12 میلیون و 570 هزار نفر بیمه شده اصلی و 191 هزار نفر نیز مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند.

وی از کمبود نیروی انسانی در بخش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: در سال 87 تعداد نیروهای بخش بیمه ای سازمان 21 هزار نفر و تعداد بیمه شدگان اصلی 8 میلیون نفر بود در حالی که با افزایش تعداد بیمه شدگان به 12.5 میلیون نفر تعداد نیروهای بخش بیمه ای در حال حاضر به 19 هزار نفر کاهش یافته است.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از استخدام 1500 نفر نیروی جدید در سال آینده خبر داد و گفت: مجوز استخدام این تعداد نیروی جدید در بخش بیمه صادر شده که مشکل کمبود نیرو را جبران می کنیم.

وی در مورد کسری تامین اجتماعی در سال آینده نیز تصریح کرد: در سال 93 منابع سازمان تامین اجتماعی حدود 40 هزار میلیارد تومان و مصارف آن به 45 هزار میلیارد تومان می رسد. در این میان سازمان با کسری بودجه 5 هزار میلیارد تومانی مواجه خواهد شد.

به گفته زدا، میزان مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت در سال آینده به 93 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات بهتر و تسهیلات بیشتر به بیمه شدگان در سال آینده 40 کارگزاری مجوز فعالیت می گیرند که مجوز آنها از سوی هیات مدیره سازمان صادر شده و آزمون مربوطه نیز برگزار شده است و در سال آینده رسما فعالیت خود را آغاز  می کنند.

معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی تعمیم و گسترش نظام نظارت و ارزیابی کارگزاری ها را از دیگر برنامه های این سازمان برشمرد و گفت: علاوه بر توسعه کارگزاری ها اقدامات موثری در جهت نظارت بر فعالیت آنها اجرا می شود و انتظارات سازمان از این مراکز نیز به طور جدی پیگیری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha