سلامت نیوز : رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: با ابلاغ رئیس قوه قضاییه از ابتدای سال آینده فایل ژنتیکی تمام ایرانیان در بانک اطلاعات ژنتیک ثبت خواهد شد که در مرحله نخست زندانیان و مجرمان سابقه‌دار اطلاعاتشان وارد این بانک می‌شود.

احمد شجاعی در گفت‌وگو با فارس در مورد جزئیات این بانک گفت: طی دو سال اخیر بنا شد تا 10 آزمایشگاه تشخیص هویت ژنتیک در کشور راه‌اندازی شده و مرکزیت آن در تهران مستقر شود. تاکنون 8 آزمایشگاه در استانهای مختلف راه‌اندازی شده است و مقدمات کار مانند طراحی سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و آموزش متخصصان این حوزه انجام شده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا از ابتدای سال 93 بانک اطلاعات هویت ژنتیک کار خود را آغاز کند.

شجاعی در پاسخ به اینکه اطلاعات موجود در این بانک شامل چه افرادی می‌شود گفت: بنا داریم تا فایل ژنتیکی برای تشخیص هویت همه ایرانیان در این بانک ذخیره شود اما به دلیل گستردگی کار در مرحله نخست و بر اساس توانایی‌مان از مجرمان سابقه‌دار و سپس همه افرادی که مرتکب جرم شده و وارد زندان می‌شوند شروع می‌کنیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی در پاسخ به اینکه آیا فکر نمی‌کنید نگهداری اطلاعات افراد ورود به حریم شخصی است گفت: این اطلاعات کاملاً محرمانه است و هیچ احدی حق دسترسی به آن را ندارد. اطلاعات اولیه تبدیل به کد و رمز می‌شود و برای ورود به آن باید از سه لایه امنیتی عبور کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha