سلامت نیوز :نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده ساخت بیمارستان 96 تختخوابی شهربابک را به وزارت بهداشت برده‌ایم تا ساخت آن در ردیف بودجه سال 93 قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در رابطه با مشکلات و مسائل مختلف شهرستان شهربابک با حسین فتاحی نماینده شهربابک در مجلس شورای اسلامی مصاحبه تفصیلی انجام دادیم و ایشان به سئوالات فارس در ارتباط با طرح‌ها، اعتبارات و تشریح وضعیت برخی طرح‌های مهم پاسخ‌های لازم را ارائه دادند.

فارس: با وجود گفته‌های قبلی مسئولان آسفالت محور شهربابک ـ رباط  انجام نشده است، اقدام لازم در زمینه ایمن‌سازی و ترمیم حداقل جاده موجود رباط چه زمانی صورت می‌گیرد؟

با توجه به تامین اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی و پس از خلع ید شرکت پیمانکار قبلی با شرکت فرش راه یزد عقد قرارداد شده است که روکش جاده رباط را تا دو ماه آینده انجام دهند و اعتبار در نظر گرفته شده به انجام این روکش 12 میلیارد ریال است، اما نسبت به ساخت باند دوم نیز پیگیری‌هایی در حال انجام است که متعاقبا اعلام می‌شود.

فارس: در زمینه ساماندهی وضعیت ورودی و خروجی‌های شهر جوزم و تامین خواست و رفاه مردم چه اقدامی صورت گرفته است؟

باید با تعریف یک طرح قابل قبول و با توجه به وضعیت موجود بزرگراه در منطقه جوزم و با طراحی یک نقشه جامع برای اشتغال بیشتر و رفاه عمومی مردم جوزم تلاش شود.

اقدام انجام شده در ساخت بزرگراه تصمیمی بوده که در طرح‌ها و نقشه‌های سال‌های پیش گفته شده و پیمانکاران ناگزیر از اجرای آن بودند و حقیقتا مردم چیزی را از دست ندادند، بلکه می‌توانند با توسعه فضای کاری مغازه‌هایی نیز در مجاورت باند رفت با ایجاد باند کندرو احداث کنند و امیدواریم با اجرای دوربرگردان‌ها در جاهای مختلف مشکل تردد نیز برطرف شود.

البته وضعیت جغرافیایی و وجود رودخانه و از طرفی کوه‌ها مشکل را بیشتر کرده بود که امیدواریم با همکاری شهروندان برطرف شود.

فارس: در زمینه تامین آب آشامیدنی سالم برای شهرهای دهج، جوزم و دهستان خبر چه اقدامی شده و یا می‌شود؟

تاکنون برای تامین آب شهر جوزم 700 میلیون تومان هزینه شده است و مشکل مردم از این لحاظ در حد امکانات موجود برطرف شده، اما پیگیر تامین بودجه برای آب شهرهای جوزم، دهج و دهستان خبر در بودجه سال 93 هستیم و امیدواریم عملیات انتقال آب تا پایان سال 93 انجام شود.

فارس: در زمینه گازرسانی به این مناطق چه پیگیری‌هایی انجام شده است؟

در ارتباط با گازرسانی به مناطق مورد نیاز در شهرستان به ویژه شهرهای دهج، جوزم و خبر، رباط و منزل‌آباد و حسین‌آباد با پیگیری لازم مصوبه آن از وزارتخانه گرفته شده و دستور اجرای آن به شرکت گاز استان کرمان ابلاغ شده است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

فارس: چه اقداماتی در حمایت از دامداری و گاوداری شهرستان صورت گرفته یا می‌گیرد؟

در راستای حمایت از کشاورزان و دامداران شهرستان احداث کارخانه لبنیات یک ضرورت است که با حمایت بخش خصوصی کلنگ احداث آن به زودی زده می‌شود و امید است با احداث این کارخانه توسعه دامداری و گاوداری در سطح شهرستان شهربابک انجام پذیرد و همچنین احداث کشتارگاه طیور را نیز برای شهرستان در دستور کار داریم.

فارس: آیا اقدامی برای بخش درمان شهرستان به ویژه بیمارستان صورت گرفته است؟

در بخش درمان، پرونده ساخت بیمارستان 96 تختخوابی را که از مصوبات دور دوم سفر دولت نهم بوده به وزارت بهداشت برده‌ایم تا ساخت آن در ردیف بودجه سال 93 قرار گیرد و در همین راستا چهار هکتار زمین نیز با همکاری مسئولان شهرستان برای ساخت بیمارستان در نظر گرفته شده است.

فارس: آیا اقدامی برای ساخت فرودگاه اضطراری شهرستان صورت گرفته است؟

خیر، با وجود صحبت‌هایی که قبلاً شده، هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

فارس: مجمع نمایندگان استان کرمان در تودیع و معارفه‌ها و انجام مصاحبه‌ها چه نقشی دارد؟

با توجه به نقش نظارتی نمایندگان انجام مصاحبه به لحاظ حساسیت ما به برخی موضوعات اجتماعی و دفاع از مردم است و بنده به عنوان نایب رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با انجام مصاحبه‌ها این حمایت را انجام می‌دهیم، اما وارد حاشیه‌های سیاسی به هیچ‌وجه نمی‌شویم.

هدف نمایندگان مجلس دفاع از آرمان‌های شهدا و انقلاب است و انتقادات ما از دولت به دلیل آسیب‌شناسی در خدمت‌رسانی بیشتر صورت می‌گیرد.

برای تودیع و معارفه‌ها هم نظرات کارشناسی شده را به دیگران اعلام می‌کنیم تا در تصمیم‌گیری‌ها بهتر عمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha