سلامت نیوز : معاون علمی رئیس جمهوری گفت: وامهایی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان برای تجاری سازی تولیدات شرکتهای دانش بنیان که در حوزه، دارو، تجهیزات پزشکی و علوم شناختی فعالیت می‌کنند پرداخت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سورنا ستاری در نشست تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی کشور، گفت: معاون علمی رئیس جمهوری در سه حوزه می‌تواند با درمان ارتباط داشته باشد، اولین حوزه طرح‌های کلان ملی است که در ساخت و تجاری سازی دارو و تجهیزات پزشکی این قابلیت وجود دارد که قراردادهایی با کمک بلاعوض منعقد کنیم.

وی ادامه داد: حوزه بعدی تجاری‌سازی است که شرکت‌های دانش‌بنیان وارد می‌شوند و صندوق نوآوری شکوفایی که تا پایان سال 100 میلیارد تومان اعتبار دارد، در این زمینه فعالیت می‌کند.

ستاری گفت: صندوق نوآوری شکوفایی به 10 شرکت اول قرار است وام‌هایشان را تثبیت و اعطا کنند که سال آینده نیز پیش‌بینی می‌شود وضعیت این صندوق با بودجه 700 میلیارد تومانی مناسب باشد.

معاون علمی ریاست جمهوری گفت: همچنین خطوط ارتباطی مناسبی با برخی از بانک‌ها با سود پایین ایجاد شده به عنوان مثال بانک کشاورزی در تولید گیاهان دارویی و بانک‌های صنعت و معدن و رفاه در این زمینه فعال شدند.

ستاری با اشاره به وام‌های تا سقف 300 میلیون تومانی، گفت: اقدامی که برای صندوق‌های وابسته دانشجویی مانند پردیس‌های علم و فناوری این است که وام‌های تا سقف 300 میلیون تومان را به راحتی به شرکت‌ها بدهیم تا تجاری‌سازی کنند.

وی با اشاره به ستادهای فناوری از جمله ستاد بایو، گفت: ستاد سلول‌های بنیادی، علوم شناختی از جمله ستادهای دیگری هستند که در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند.

معاون علمی رئیس جمهوری ادامه داد: بودجه معاون فناوری صرف موارد طرح‌های کلان ملی خواهد شد و برای توسعه فناوری به تمام بودجه دستگاه‌ها نیاز داریم.

ستاری گفت: ستاد گیاهان دارویی نیز در معاونت علمی و فناوری برای تجاری‌سازی داروهای گیاهی و مواد اولیه دارویی ایجاد شده تا به وزارت بهداشت کمک کند.

حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز در این نشست گفت: از شروع کار مشکلات زیادی داشتیم اما تلاش شد آرامش نسبی ایجاد شود. شورای سیاستگذاری را برای اینکه از تولید غافل نشویم، ایجاد کردیم که رویکردش توجه به تولید، خودکفایی و نظام‌بخشیدن به واردات است.

وی با اشاره به برگزاری ماهانه جلسات نظارتی و سیاستگذاری، گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز همان سرگردانی‌های گذشته را داریم و به دلیل بحث‌های مربوط به تحول نظام سلامت و منابع فرصت نشد به آنها بپردازیم، اما نیاز به تغییرات جدی وجود دارد.

وی گفت: به طور جداگانه کارگروهی را برای تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو باید تشکیل دهیم تا مشکلات موجود را لیست کند. برای دولت نیز تشکیل امور و اعتماد به بخش خصوصی و رونق بازار است.

در پایان این نشست مصطفی قانعی، دبیر شورای فناوری سلامت اعلام کرد: قرار است 52 قلم دارو تا دو سال آینده با رقم اعتباری 800 میلیون دلار تولید شود و شورای فناوری سلامت تراز تولید دارو را مثبت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha