سلامت نیوز : رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری گفت: در چهارشنبه آخر هر سال تعداد زیادی از جوان‌ها دست‌ یا چشم خود را از دست می‌دهند. چهارشنبه سوری به چهارشنبه ترقه و نارنجک و بمب و جنگ تبدیل شده‌ است.

کامران آقاخانی در گفت‌وگو با فارس، خطرات چهارشنبه‌سوری را فرهنگی جدیدی معرفی کرد که جامعه را درگیر کرده است و گفت: سال‌ها با چهارشنبه‌ سوری مقابله شده ‌است اما مقابله فرهنگی نشده‌ است و باید فرهنگ این روز را تعدیل و اصلاح کنیم تا مردم به طور منطقی رفتار کنند.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری اظهار داشت: در گذشته مردم بوته‌ای را آتش می‌زدند و از روی آن می‌پریدند اما امروز این کار به کارهایی مثل ترقه بازی و انفجار نارنجک و بمب و صحنه جنگ و گریز شده که اصلاً منطقی نیست.

آقاخانی تصریح کرد: در چهارشنبه آخر هر سال تعداد زیادی از جوان‌های این مملکت دست‌ها و چشم‌هایشان را از دست می‌دهند که باید پرسید چرا این اتفاق می‌افتد و چه کسی پاسخگوست؟

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری ادامه داد: یک عزم ملی و یک فرهنگ سازی بزرگ باید در مورد چهارشنبه‌سوری صورت پذیرد و دولت موظف است که این کار را انجام دهد.

وی تعداد مراجعان به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری را مشتی از خروار عنوان کرد و گفت: متأسفانه به دنبال اتفاقات این شب، افراد سال نو را بدون دست یا چشم آغاز می‌کنند.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری، نوجوانان و جوانان را بزرگترین دسته مصدومان دانست و گفت: بیشتر پسرها درگیر این مسائل و عوارض آن می‌شوند.

آقاخانی در پاسخ به این پرسش که چه ارگانی در این زمینه مقصر است، گفت: ارگانی که باید فرهنگ سازی کند مقصر است.

وی افزود: من با برخورد فیزیکی و قهری مخالفم. باید بر روی فرهنگ کار کنیم و به مردم توضیح داد و اطلاع‌رسانی کنیم؛ قطعاً با کار فرهنگی و آگاهی رسانی به مردم جواب می‌گیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha