سلامت نیوز :امام جمعه موقت عسلویه گفت: خون مردم عسلویه مسموم است و انتقال خون هم از پذیرفتن خون مردم این منطقه اجتناب می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ حجت‌الاسلام عباس بحرینی در نمازجمعه این هفته عسلویه با تبریک به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) اظهار داشت: وقتی که اسم حضرت زینب(س) می‌آید اشک از چشم همه ما جاری می‌شود چرا که ایشان ام‌المصائب است.

وی از حضرت زینب(س) به عنوان زینت خاندان امام و ولایت و نبوت یاد کرد و افزود: ایشان بعد از فاطمه زهرا(س) برترین زن است و از نظر علم و عدالت و شجاعت در تاریخ نمونه است و ایشان قهرمان حادثه کربلا بود.

امام جمعه موقت عسلویه با بیان اینکه حضرت زینب(س) برادر خویش را یاری می‌کرد و دلداری می‌داد، تصریح کرد: حضرت زینب(س) در یک کلام اسوه صبر و استقامت بود و زینت اسلام و شیعه و عالم است.

لزوم مقابله جدی با تحرکات فرقه وهابیون در منطقه

وی در بخش دیگری از سخنان خود به  تحرکات فرقه وهابیون در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: جدایی مردم از اهل بیت(ع) مهمترین هدف و ماموریت وهابیون است و شیعه و سنی نباید در مقابل این اقدامات بنشینند و نظاره کنند و باید با جدیت با این اعمال مقابله شود.

حجت‌الاسلام بحرینی در ادامه با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای فاصله انداختن بین شیعه و سنی، تاکید کرد: باید به خوبی مراقب این اعمال باشیم و اجازه ندهیم که وهابیون در منطقه لانه بسازند و در لانه‌های خود بخزند و برنامه‌ریزی کنند و علیه مسلمانان اقدام کنند.

وی به هفته درخت‌کاری اشاره کرد و ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همه مردم و مسئولان باید برای بهبود فضای سبز و درخت‌کاری دست به دست هم دهند.

امام جمعه موقت عسلویه خواستار کاشت درخت توسط شهروندان در خیابان‌ها و مقابل منازلشان شد و اضافه کرد: درخت‌کاری در کاهش الودگی‌ها نقشی بسیار مهم دارد و این موضوع باید در عسلویه بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

هوای عسلویه چندبرابر آلوده‌تر از تهران است

وی با بیان اینکه خون مردم عسلویه مسموم است و انتقال خون هم از پذیرفتن خون مردم این منطقه اجتناب می‌کند و این به این معنا است که باید فکری جدی برای این مردم صورت بگیرد که توسعه فضای سبز برای کاهش آلودگی‌ها یکی از راهکارها است.

حجت‌الاسلام بحرینی ادامه داد: با توجه به اعلام کارشناسان، میزان آلودگی هوا در منطقه عسلویه بسیار بالا است و چندین برابر شهر تهران است.

وی همچنین به آغاز جشن نیکوکاری اشاره کرد و بیان داشت: افراد فقیر و نیازمند زیادی در جامعه داریم که باید شناسایی شوند و کمک‌های لازم به آنها صورت بگیرد و همه مردم باید به خوبی در این برنامه‌ها مشارکت کنند.

امام جمعه موقت عسلویه دربخش دیگری از سخنان خود به سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشارهکرد و گفت: امام خمینی(ره) برای ارائه خدمات بهتربه خانواده‌های شهدا و همچنین حمایت از ایثارگران و رزمندگان دستور تاسیس این نهاد را دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha