سلامت نیوز : بوی خوش عید می‌آید. هرچند این روز‌ها ‌حال و روز بزرگتر‌ها در سایه وضعیت نه چندان مناسب اقتصادی تعریف چندانی ندارد،‌ کودکان، سرشار از طراوت و سادگی منتظر رسیدن سبز‌ترین لحظه‌ها در آغاز سال نو هستند؛ از عیدی گرفتن گرفته تا خریدهای سال نو، ولی این همه ماجرا نیست!

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از تابناک ؛ از دریافت عیدی گرفته تا خریدهای سال نو، در کنار تعطیلاتی که می‌توانند با خیال آسوده از آن به تناسب برنامه‌ریزی والدینشان بهره‌مند شوند؛ شاید از بهترین بهانه‌هایی باشد که لذت فرا رسیدن بهار را برای آن‌ها دوچندان می‌کند!

اما شوم‌بختانه که این همه ماجرا نیست! اگر تنها یک بار گذرتان به بازار پایتخت افتاد، به راحتی تفاوت چهره کودکان کاری را ‌‌خواهید دید که در نبود یک متولی پاسخگو، نه تنها انگیزه و دل و دماغی در این روزها ندارند، بلکه با اضطراب و استرس فراوان به دنبال‌ درآمد بیشتر برای جیب کسانی هستند که به آسانی از زلالیت و معصومیت آن‌ها سوء‌استفاده می‌کنند.

برخی از کودکان کار نیز خودخواسته و با توجه به اوضاع اقتصادی بسیار نامطلوب خانواده، درس را‌‌ رها کرده و کسب درآمد را‌ هر چند اندک و همراه با سختی و رنج به جان می‌خرند.

تقابل چهره کودکان کار با هم‌سالانشان در گوشه کنار بازار پایتخت، یکی از اسناد شکاف طبقاتی و معنای دو‌سویه و نا‌متعارف «عاقبت بخیری» است که اینچنین مشهود بر سرشان سایه افکنده است!

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha