عکس / قطع درختان پردیس ابوریحان دانشگاه تهران

سلامت نیوز : قطع تعدادی درخت در پردیس ابوریحان دانشگاه تهران خبر ساز شده است؛ دانشجویان معترض هستند اما رئیس پردیس ابوریحان قطع گسترده درختان را رد می کند.

یکی از فعالان دانشجویی  دانشگاه تهران در گفت و گو با پیام نو درباره قطع درختان گفت: «متاسفانه در هفته‌ها و روزهای گذشته در پردیس ابوریحان دانشگاه‌ تهران شاهد قطع گسترده درختان بودیم. در همین راستا شوراهای دانشجویی فعال در پیگیری های که انجام دادند، توانستند ذیل یک نامه اعتراضی ۳۵۰ امضا را جمع کنند. در نامه ای که دانشجویان امضا کردند هرگونه اقدام تخریبی علیه محیط زیست محکوم شده است و از خانم ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و دکتر امید سرپرست جدید دانشگاه تهران درخواست کردیم که به این امور رسیدگی کنند.»

 وی توضیح داد: قطع درختان در دانشکده کشاورزی سیر ۵ و ۶ ساله دارد اما امسال قطع درختان شدت بیشتری پیدا کرد تا اینکه در هفته گذشته درختان یک زمین هزار متری به منظور ساخت مسجد قطع شدند که باعث اعتراض دانشجویان به این مساله شد. قاعدتا اعتراض دانشجویان به ساخت مسجد نیست و در نامه اعتراضی خودمتن هم به این موضوع اشاره شده است و از مسئولان خواسته ایم که این امر مهم در زمین های بایر دانشگاه صورت بگیرد.»

این فعال دانشجویی تاکید کرد: « دانشجویان دانشگاه هفته پیش یکبار با تشکیل یک زنجیره از خاک برداری در این محوطه جلوگیری به عمل آوردند.»

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته حوادثی که پیرامون محیط‌ زیست کشور رخ داد که موجب تاسف عمیق در سطح ملی شد، گفت: «حوادث بسیاری چون خشک‌شدن تالاب‌ها تا مشکلاتی که در زمینه زیست‌بوم‌ غیر آبی در سطح کلان کشور حادث شده است موجب نگرانی شدید ملی را فراهم کرده است. اما آنچه مایع تاسف است ادامه این روند تخریبی است و به رغم تلاش‌هایی است که در ماه‌های گذشته به واسطه بازگشت خانم ‌ابتکار به ریاست سازمان محیط زیست صورت گرفته ‌است. عجیب‌تر در این زمینه آن که عدم رسیدگی مطلوب به این قبیل مسائل درون محیط‌های آکادمیک دانشگاهی است، آن هم در دانشگاهی که داعیه دار، دانشگاه مولد و مادر است.»

بحث های دانشجویان سیاسی است

رئیس پردیس ابوریحان دانشگاه تهران در گفت و گو با پیام نو اما خبر قطع درختان در این دانشگاه را کذب عنوان کرد و گفت: «متاسفانه بحث های این دانشجویان سیاسی است و برای هر چیزی مسائل خودشان را مطرح می کنند. حرف های آن ها کذب محض است.»

رضائیان در پاسخ به این سوال که از قطع درختان در این دانشگاه عکس گرفته شده است، گفت: «از هر جایی می توان عکس قطع درخت را گرفت و آورد. شما باید به سابقه نگاه کنید ببینید چه چیزی بوده است. درخت داریم تا درخت.»

وی در پاسخ به این سوال که دانشجویان از خاکبرداری در زمین دانشگاه خبر داده اند، گفت: «دانشجویان حق نظر دارند و دیگران نیز همینطور  اما تصمیم گیری با کسی است که مسئول است این را به صورت کلی خدمتتان ذکر کنم. هر کسی می خواهد بیاد از نزدیک ببیند. بحث ساخت مسجد در حد بحث است. خاک برداری مگر ضرر دارد یک جا را می خواهیم بکاریم، خاک یک جای دیگر اضافه است خاکبرداری می کنیم اینکه مشکلی نیست. اما ریشه مسائل چنین چیزی نیست بلکه مسائل دیگر است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha