سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: راهکار حل پدیده زیرمیزی به‌روز کردن پرداخت‌های پزشکان است زیرا گاهاً پرداخت‌ کارانه پزشکان به بیش از یکسال می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علیرضا رئیسی صبح امروز در نشست پرسش و پاسخ با حضور قشرهای مختلف مردم بوشهر در ارتباط با  پزشک خانواده، گفت: طرح پزشک خانواده قطعاً اجرا می‌شود ولی نه با برنامه‌ریزی که پیش از این پیش بینی شده بود و از لحاظ ساختاری تفاوت‌های بنیادی خواهد داشت.

رئیسی اضافه‌کرد: به دلیل برنامه‌ریزی ناقص، استان فارس و مازندران که به عنوان نمونه طرح را اجرا کرده بودند نتیجه مطلوب بدست نیامد و مشکلاتی برای استان‌های همجوار مثل بوشهر نیز بوجود آوردند زیرا پرداخت‌ها به پزشکان خانواده دو تا سه برابر دیگر پزشکان بود و موجب افزایش درخواست جابه‌جایی به استان‌هایی مانند فارس شده بودیم.

این مقام مسئول در مورد بیمارستان خصوصی بوشهر، گفت: پیش از این چند گروه اقدام به دریافت مجوز و اخذ زمین و وام برای ساخت آن اقدام کرده‌اند ولی در عمل این کار انجام نشده که خود به خود پس از یکسال مجوزشان باطل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: در حال حاضر تیم جدیدی اقدام به دریافت مجوز برای راه‌اندازی بیمارستان خصوصی کرده است که با پیگیری‌های این گروه امیدواریم شاهد بیمارستان خصوصی در بوشهر باشیم.

وی تصریح‌کرد: هیچ‌گونه محدودیتی برای راه‌اندازی درمانگاه شبانه‌روزی نداریم ولی باید شرایط لازم را برای این کار داشته باشند.

رئیسی در مورد پدیده زیرمیزی گفت: عده‌ای از پزشکان زیرمیزی می‌گیرند که وزارت بهداشت نیز به وجود چنین پدیده ناشایستی اذعان دارد ولی راهکار حل آن به‌روز کردن پرداخت‌های پزشکان است زیرا گاهاً پرداخت‌ کارانه پزشکان به بیش از یکسال می‌رسد.

وی تصریح‌کرد: در دولت تدبیر و امید با افزایش بودجه بخش بهداشت و درمان از طریق مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها سعی می‌کنیم با این مسئله ریشه‌ای برخورد می‌شود ولی در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی آماده پیگیری بحث زیرمیزی پزشکان است.

دلایل طولانی بودن نوبت آزمایش ام آر آی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پاسخ به سوالی که چرا نوبت ام‌آر‌آی طولانی است، گفت: در دنیا به ازای هر یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت یک دستگاه ام‌آر‌آی وجود دارد ولی استان بوشهر با همین میزان جمعیت دارای دو دستگاه است که یکی در بوشهر و دیگری در برازجان قرار دارد.

رئیسی افزود: برای شهرستان کنگان نیز مجوز راه‌اندازی ام‌آر‌آی صادر شده و یک مجوز هم برای بخش خصوصی صادر شده که هنوز به ‌بهره‌برداری نرسیده است.

وی در پایان خاطر‌نشان‌کرد: بسیاری از ام‌آر‌آی‌هایی که انجام می‌شود بدون مورد است و با درخواست بیماران این کار انجام نمی‌شود و بر اساس آخرین آمار 80 درصد از مواردی که انجام شده نرمال بوده و نیازی به انجام آن‌ها وجود نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha