یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 107328

برای جلوگیری از چاقی در تعطیلات نوروز چه کنیم؟

سلامت نیوز : یک کارشناس تغذیه گفت: برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن در ایام نوروز فعالیت بدنی و ورزش را نباید فراموش کرد.

مسعود نصیری در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: تعطیلات نوروز و مصرف بیش از اندازه تنقلات می‌تواند زمینه افزایش وزن و ناراحتی‌های گوارشی را در افراد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در این ایام وعده‌های غذایی افراد بیش از سه وعده بوده و مصرف آجیل، شیرینی و شکلات افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در این شرایط حجم زیادی کالری وارد بدن می‌شود و بدن مجبور است آن را به صورت بافت چربی خصوصا در ناحیه شکم و پهلو ذخیره کند.

به گفته این کارشناس تغذیه، افزایش تعداد دفعات مصرف مواد غذایی و خصوصا آجیل و شیرینی باعث می‌شود علاوه بر مشکلات گوارشی، سیستم هضم و جذب بدن نیز با مشکل مواجه شود.

نصیری در خصوص مصرف انواع آجیل نیز یادآوری کرد: اگرچه آجیل دارای کلسیم، فسفر، منیزیم، ویتامین E و ... است، اما هر دانه بادام و یا پسته هفت یا هشت کالری انرژی دارد و مصرف تعداد زیادی از انواع آجیل در روز، حجم قابل توجهی کالری وارد بدن فرد می‌کند.

وی معتقد است: مصرف زیاد آجیل به ویژه برای افرادی که مبتلا به دیابت، فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی هستند، مناسب نیست.

به گفته این کارشناس تغذیه، در صورت مصرف آجیل، بهتر است از انواع بو نداده و بدون نمک آن استفاده شود.

نصیری تاکید کرد: انواع شکلات نیز حتی اگر از نوع مرغوب باشد حاوی چربی‌های اشباع و قند ساده فراوان هستند و برای بیماران قلبی عروقی و دیابتی توصیه نمی‌شوند.

وی همچنین توصیه کرد: برای تهیه شیرینی نیز از انواع شیرینی‌های خشک باید بیشتر استفاده کرد.

این کارشناس تغذیه از افراد خواست در ایام تعطیلات نوروز ورزش و فعالیت بدنی را فراموش نکنند تا از بروز چاقی و اضافه وزن در آنها جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha