یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 107348

سلامت نیوز : امیدواریم از اول سال 93 بیمه‌ها ضمن پرداخت بدهی خود به وزارت بهداشت در تخصیص اعتبار بیمه‌ای به نحوی عمل کند که به عنوان خوش حسابترین دستگاه معرفی شود.با توجه به افزایش 66 درصدی اعتبارات بیمه سلامت از سوی دولت، واقعی‌سازی تعرفه‌ها باهدف مطالبه سهم مردم از بیمه است، نه تحمیل فشار هزینه‌های بیشتر بر دوش مردم.بیمارستان‌های دولتی هم‌اکنون 880میلیارد تومان بدهکار هستند که امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه سال 93 این بدهی به صفر برسد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ؛ وزیر بهداشت با اعلام خبر اجرای واقعی‌سازی تعرفه‌ها از اردیبهشت سال آینده گفت: واقعی‌سازی تعرفه‌ها مطالبه سهم مردم از بیمه‌هاست که با افزایش اعتبار بیمه‌ها درسال آینده امیدواریم به عنوان خوش حسابترین دستگاه معرفی شود.

دکتر حسن هاشمی در نشست تولیدکنندگان مواد اولیه دارو در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر پرداخت بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت گفت: تاکنون رقمی از بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت پرداخت نشده است اما امیدواریم با پولی که نزدیک تحویل سال به ارگان‌ها می‌دهند طلب ما هم پرداخت شود.
وی با انتقاد از شیوه پرداخت هزینه تولید دارو از سوی بیمه‌ها گفت:‌ برخی تولید‌کنندگان دارو مواد اولیه را خریداری می‌کنند و برخی هم ازصفر تا صد تولید دارو را در داخل به اجرا در می‌آورند، در حالی که پول دارو را باید یک سال بعد چه بسا بیشتر از بیمه‌ها دریافت کنند. این موضوع باعث افزایش قیمت دارو می‌شود و همه این هزینه‌ها از جیب مردم پرداخت می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد:‌ امیدواریم از اول سال 93 بیمه‌ها ضمن پرداخت بدهی خود به وزارت بهداشت در تخصیص اعتبار بیمه‌ای به نحوی عمل کند که به عنوان خوش حسابترین دستگاه معرفی شود. زمانی که بیمه خوب عمل کند همه دست‌اندرکاران حوزه سلامت با طیب خاطر بیشتری فعالیت خواهند کرد.
دکتر هاشمی در پاسخ به سؤال ایران درباره مصوبه شورای عالی بیمه و واقعی‌سازی تعرفه‌ها گفت:‌ تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه تصویب شده و برای بررسی و تصویب به کمیسیون اجتماعی دولت ارجاع داده شد، اما اعلام اعداد و ارقام منوط به تصمیم نهایی دولت است، البته این نوید را می‌دهم که به سمت واقعی شدن تعرفه‌ها حرکت می‌کنیم. وی تصریح کرد:‌ با توجه به افزایش 66 درصدی اعتبارات بیمه سلامت از سوی دولت، واقعی‌سازی تعرفه‌ها باهدف مطالبه سهم مردم از بیمه است، نه تحمیل فشار هزینه‌های بیشتر بر دوش مردم. وزیر بهداشت درباره زمان اجرای واقعی تعرفه‌های درمانی گفت:‌ واقعی‌سازی تعرفه‌ها به‌طور قطع از اول اردیبهشت سال آینده به اجرا در خواهد آمد.

دکتر هاشمی در پاسخ به سؤال دیگر ایران مبنی بر اعلام سرانه 21 هزار و 500 تومانی از سوی برخی رسانه‌ها اظهار کرد: رسانه‌ها خیلی چیزها اعلام می‌کنند من نه تأیید و نه تکذیب می‌کنم، آن رسانه علاقه داشته عددی را اعلام کند، بگذارید رسانه‌ها کار خودشان را بکنند ما هم کار خودمان را می‌کنیم.

ذخیره‌سازی برخی اقلام دارویی تا 2 سال
وزیر بهداشت با اعلام خبربرقراری آرامش کامل در بازار دارویی کشور از ابتدای سال آینده گفت:‌ دولت طبق وعده‌ای که داده بود تا قبل از پایان سال، آرامش نسبی را در بازار دارویی کشور ایجاد کرده است، به‌طوری که در برخی اقلام دارویی تا 2 سال ذخیره داریم.

وی با انتقاد از مصرف بی‌رویه دارو در کشور ادامه داد:‌ نگران مصرف بی‌رویه دارو هستیم. با توجه به این‌که بیش از 5 هزار قلم دارو در کشور وجود دارد امکان دارد که یک داروخانه‌ تمام اقلام دارویی را نداشته باشد، از سویی با وجود حمایت دولت از داروهای گرانقیمت، دفترچه‌های بیمه توزیع را نامناسب کرده است.
وزیر بهداشت با بیان این که بیمارستان‌ها از سال 89 به وزارت بهداشت و شرکت‌های دارویی بدهکار هستند، تصریح کرد: بیمارستان‌های دولتی هم‌اکنون 880 میلیارد تومان بدهکار هستند که امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه سال 93 این بدهی به صفر برسد.

اعطای وام‌های ۳۰۰ میلیون تومانی با هدف تجاری‌سازی داروها و تجهیزات پزشکی

دکتر سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری همچنین در ادامه این مراسم درباره فعالیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: وام‌هایی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان برای تجاری‌سازی تولیدات شرکت‌های دانش بنیان که در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و علوم شناختی فعالیت می‌کنند پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha