یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10735

احتمال ابتلا به سرطان خون خردسالان در کودکانی که با هم سن و سال‌های خود بازی می‌کنند و یا به مهد کودک می‌روند، 30 درصد کمتر است.

محققان آمریکایی با بررسی نتیجه 14 مورد تحقیق جداگانه بر 20 هزار کودک که شش هزار تن از آنها مبتلا به سرطان خون بودند، نتیجه‌گیری کردند؛ ارتباط کودکان با هم در پیشگیری از بروز لوسمی لمفوبلاستیک حاد موثر است.

به گفته آنها؛ افزایش موارد ابتلای کودکان به عفونت‌های مختلف به علت تماس با هم سن و سال‌های خود، سیستم ایمنی بدن آنها را در برابر سرطان خون افزایش می‌دهد.

سرطان خون رایج‌ترین نوع سرطان در کودکان در کشورهای صنعتی است و از هر دو هزار کودک یک نفر به آن مبتلا است. لوسمی لمفوبلاستیک حاد 80 درصد موارد سرطان خون در خردسالان را شامل می‌شود و معمولا در کودکان دو تا پنج ساله بروز می‌کند.

محققان می‌گویند: بیشتر کودکان مبتلا به سرطان خون در دوران جنینی دچار جهش ژنتیک شده‌اند و پس از تولد در مواجهه با یک عفونت، دچار لوسمی می‌شوند. بر این اساس، افزایش مقاومت بدن کودکان نسبت به عفونت به وسیله ابتلای مکرر به انواع مختلف، مقاومت بدن را در برابر ابتلا به لوسمی افزایش می‌دهد. در این حال، اگر سیستم ایمنی خردسالان به وسیله ابتلا به عفونت‌های مختلف تقویت نشود، بدن آنها آمادگی مقاومت در برابر عفونت‌های بروز دهنده سرطان خون را نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha