سلامت نیوز : فوق تخصص روماتولوژی گفت: آسیب به تاندون‌های شانه به علت اشتباههای رایج در خانه تکانی مانند بالا نگهداشتن دست به مدت طولانی است و کارهایی مثل وصل کردن پرده، رنگ زدن سقف و تمیز کردن لوستر به بیماری «آرنج تنیس بازان» منجر می‌شود.

محمدمهدی امام در گفت‌و گو با فارس اظهار داشت: اشتباه رایج در خانه‌تکانی فشار آوردن بر روی تاندون های آرنج و به وجود آمدن التهاب است.

وی افزود: این بیماری در خارج از کشور به نام آرنج تنیس‌بازان مشهور است ولی بهتر است در ایران این بیماری را آرنج باربران یا آرنج ساک‌بران بنامیم.

فوق تخصص روماتولوژی گفت: به دنبال این بیماری درد شدید در ناحیه آرنج احساس می‌شود به طوری که فرد اجسام را به زمین می‌اندازد؛ البته این بیماری با عدم فشار در آن ناحیه و استفاده از داروی ضد التهاب کاهش می‌یابد که در موارد پیشرفته نیاز به تزریق، گچ گیری و جراحی دارد.

امام اشتباه شایع دیگر ناشی از خانه تکانی را آسیب به تاندون‌های شانه به دنبال حمل اجسام سنگین یا بالا نگهداشتن دست به مدت طولانی دانست و گفت: وصل کردن پرده، تمیز کردن یا رنگ زدن سقف و تمیز کردن لوستر به ایجاد درد در ناحیه شانه می‌انجامد که با حرکت تشدید می‌شود.

وی افزود: با استراحت و مصرف داروی ضد التهاب و بالا نبردن دست، این بیماری بهبود می‌یابد البته گاهی نیاز به تزریق و جراحی تاندون نیز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha