سلامت نیوز : مدیر کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان در سال آینده حداقل باید 33 درصد افزایش پیدا کند، گفت: براساس قانون مستمری بازنشستگان باید سالانه معادل نرخ تورم افزایش پیدا کند اما متاسفانه این قانون تا کنون اجرا نشده است.

عالی اکبر خبازها در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری اواخر هفته گذشته از سوی دولت 20 درصد اعلام شد اما هنوز افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی مشخص نشده است.

وی گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید براساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی حداقل معادل نرخ تورم در سال تغییر کند که البته در این قانون اجازه افزایش سالیانه 2 تا 3 بار نیز حقوق برای بازنشستگان نیز داده شده است.

مدیر کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان تهران تاکید کرد: در حال حاضر دو نوع نرخ تورم 33 و 36 درصدی اعلام شده است و ما نمی خواهیم دو بار افزایش در سال دولت حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی را افزایش دهد همان معادل حداقل نرخ تورم یعنی همان 33 درصد در سال آینده افزایش پیدا کند کافی است.

خبازها گفت: در پایان هفته جاری شورای عالی کار برای تعیین حداقل حقوق کارگران تصمیم گیری می کند و پس از آن نیز میزان افزایش مستمری بازنشستگان در سال 93 مشخص خواهد شد.

به گفته وی، تا کنون با وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و همچنین نمایندگان مجلس به منظور افزایش قانون مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی رایزنی و مذاکراتی انجام داده ایم که امیدواریم نتیجه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha