سلامت نیوز : فرشته نوبخت، پس از انتشار رمان "سیب ترش"؛ در رمان تازه‌اش به سراغ زندگی قشر خاصی از زنان که همانا معتادان و خیابان‌خواب‌هایی هستند، رفته است. او در مورد این رمان که به تازگی نگارش آن را به اتمام رسانده و "خواب آفتاب" نام دارد، سعی کردم به این قشر از جاعه و حقایق زندگی‌شان وفادار باشم.

وی در گفت‌وگو با ایلنا افزود: تم اصلی این رمان اجتماعی و در عین حال عاشقانه است و در آن سعی کرده‌ام بیشتر به قشر خاصی از زنان جامعه که کمتر در آثار ادبی مورد توجه قرار گرفته‌اند، نظر داشته باشم.

این نویسنده ادامه داد: در نگارش "خواب آفتاب" با دو چالش زمان‌بر مواجه بودم که اولی تحقیق در مورد زندگی این دسته از زنان بود. در این راه سعی کردم تا حد امکان به این قشر از زنان نزدیک شود، با آن‌ها صحبت کنم و البته مطالعات گسترده‌ای نیز از منظر روانشناسی و جامعه‌شناسی در این رابطه داشتم.

وی ضمن بیان این مطلب که "فرم رمان به من این اجازه را می داد که منافذ موجود در نزدیک شدن به این زنان را هم‌پوشانی کنم" گفت: هرچند این زنان در مقابل هر کسی که بخواهد به آنان نزدیک شود، گارد سفت و سختی می‌گیرند اما من سعی کردم تا حدود زیادی با برخی از این زنان رابطه برقرار کرده و با آن‌ها صحبت کنم.

نوبخت ادامه داد: فاکتور دوم این رمان برای من رسیدن به زبان شخصیت‌ها بود که می‌بایست واقعیت زندگی این قشر از زنان را منعکس کند. این بخش از کار نیز برای من زمان‌بر بود و امیدوارم از پس این کار برآمده باشم.

این نویسنده که جهان‌بینی خود را نیز -به عنوان یک زن از طبقه‌ی اجتماعی خود- به مقوله‌ی زنان خیابان‌خواب در این رمان اعمال کرده، اظهار داشت: داستان در دو زمان موازی پیش می‌رود و در زمانه‌ی معاصر اتفاق می‌افتد.

نویسنده‌ی "سیب ترش" گفت: نگارش "خواب آفتاب" به تازگی به اتمام رسیده اما احتمالا پس از اینکه کمی از آن فاصله گرفتم، مجددا به سراغ آن بازخواهم گشت و یک‌بار دیگر این رمان که حجم نهایی آن چیزی بین 240 تا 300 صفحه خواهد بود، مورد بازبینی قرار می‌دهم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha