سلامت نیوز : معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برای نخستین بار تحت پایش و ارزشیابی عملکرد قرار می‌گیرند.

دکتر محمدرضا میرزایی، مسوول هماهنگی پایش و ارزشیابی عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه بهداشت در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: پایش و ارزشیابی عملکرد بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی جزو دستورکار معاونت بهداشت وزارتخانه است که با نظر معاون بهداشت طراحی و در شورای مدیران این معاونت مصوب شد.

وی در این باره افزود: به این ترتیب شیوه نامه و چک لیست‌های پایش طراحی و 12 گروه 3 نفره جهت نظارت و پایش تشکیل شده است. این چک لیست‌ها از یک ماه گذشته به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده است. این گروه‌ها در هر دانشگاه طی دو روز سه سطح (هیات رییسه، معاونت بهداشت و مرکز بهداشت یک شهرستان که به صورت انتخابی پایش خواهد شد) از حوزه معاونت بهداشت دانشگاه‌ علوم پزشکی مربوطه را پایش می‌کنند.

میرزایی با بیان این که این پایش و نظارت بیشتر پایش مدیریتی خواهد بود، ادامه داد: در گذشته پایش‌های تخصصی را داشته‌ایم اما پایش مدیریتی در سطح کلان بهداشت معاونت بهداشت اتفاق نمی‌افتاد. این پایش مدیریتی در حوزه بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی برای نخستین بار است که انجام خواهد شد. به این منظور حدود چهار ماه کار کارشناسی صورت گرفته و این برنامه از حدود دو ماه گذشته عملیاتی شده است.

به گفته وی، بر اساس این برنامه تا کنون هشت دانشگاه علوم پزشکی مورد پایش و ارزشیابی قرار گرفته‌اند و تا شش ماه نخست سال آتی حوزه بهداشت تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یک مرتبه مورد پایش قرار می‌گیرند.

میرزایی افزایش ارتباط و تعامل میان ستاد وزارت بهداشت با دانشگاه‌های علوم پزشکی، استخراج مشکلات کلان مدیریتی در حوزه بهداشت دانشگاه‌ها، مشخص شدن نوع مداخلات معاونت بهداشت در جهت حل مشکلات و استفاده از این اطلاعات جهت برنامه‌ریزی برای آینده را از جمله اهداف پایش و ارزشیابی عملکرد حوزه بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha