سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: مشارکت خیرین سلامت موجب ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی در سطح کشور شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سید رضا نیری در مراسم آغاز فعالیت مجمع خیرین سلامت شهرستان‌های ساوه و زرندیه اظهار کرد: خیرین حوزه سلامت با مشارکت در تأمین نیازهای حوزه بهداشتی و درمانی کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: سلامت و امنیت به عنوان دو موهبت و نعمت الهی است که در حوزه سلامت عده‌ای به دلیل برخی تنگناهای مالی و یا وجود برخی کمبودهای بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف کشور متحمل هزینه‌هایی می‌شوند که توان پرداخت آن را ندارند لذا افراد توانمند و خیرین باید به کمک آنها بشتابند.

وی اضافه کرد: کمک به نیازمندان و تلاش برای برطرف کردن دغدغه‌های سلامت و درمان مردم از مواردی است که با استفاده از بودجه‌های دولتی امکانپذیر نبوده و بخش خصوصی می‌تواند در این حوزه تأثیرگذار باشد.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور در ادامه گفت: به برکت انقلاب اسلامی، امروزه زنان و مردان ما در تمام حوزه‌های علمی و پژوهشی به ویژه در تولید و ساخت انواع داروها اقدامات مهمی انجام داده‌اند که همه این توفیقات به برکت خون مطهر شهدا و نیز امام راحل است.

وی تربیت پزشکان متخصص و مطرح در سطح دنیا را یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: وضعیت بهداشتی و درمانی و تربیت نیروهای متخصص در علوم پزشکی در حال حاضر به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و به قدری پیشرفت داشته‌ایم که در دنیا به آن افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان‌های ساوه و زرندیه در تقویت بخش سلامت گفت: شهرستان‌های ساوه و زرندیه با وجود شهر صنعتی و صنعتگران نیکوکار دارای ظرفیت خوبی برای ارتقای سطح سلامت در منطقه است که فعالیت مجمع خیرین کمک شایانی به این امر خواهد کرد.

نیری خاطرنشان کرد: با اتحاد و همدلی بین مسئولان و مشارکت مردم می‌توان به اهداف ترسیم شده در فعالیت مجمع خیرین در شهرستان‌ها رسید و به لطف خدا این روحیه در این منطقه وجود داشته و حکمفرماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha