یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 107365

سلامت نیوز :برای مردانی که به طاسی مبتلا هستند، امیدِ به دست آوردن مجدد موها از طریق پیوند مو به نظر فرصتی است که نباید آن را از دست داد اما واقعیت این است که پیوند مو در سن پایین نه تنها مزیتی ندارد بلکه حتی می‌تواند مشکل‌ساز شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر «ابراهیم آرمانی»، جراح و متخصص پیوند مو و موسس مرکز پزشکی آرمانی در تگزاس به مردانی که در دهه 20 سالگی عمر خود قصد پیوند مو دارند، هشدار می‌دهد که پس از این پیوند در سنین جوانی ممکن است از انجام آن پشیمان شوند.

دکتر آرمانی می‌گوید: حدود 20 درصد از مراجعه‌کنندگان به مطب من از بین بیمارانی هستند که حداقل یک نوبت تحت عمل پیوند مو قرار گرفته‌اند اما به دلیل اینکه پس از پیوند، ریزش مو همچنان در آنها ادامه داشته ناچار شده‌اند برای اصلاح و تکمیل روند درمان‌شان دوباره به مطب مراجعه کنند.

این پزشک در مورد پیوند مو برای یکی از بیماران جوانش می‌گوید: در میان یکی از مراجعه‌کنندگان به مطب، جوان 19 ساله‌ای بود که این پیوند را روی او انجام دادم و رستنگاه مویش را حدود دو سانتی‌متر پایین‌تر آوردم به گونه‌ای که مو همیشه در آن قسمت وجود داشته باشد. اما چون سن این بیمار کم بود، پس از گذشت پنج سال باقی موهای موجود در قسمت جلوی سر او به سرعت ریزش کرد و با توجه به این که موهای پیوندخورده همچنان در محل کاشته شده وجود داشتند، اطراف آنها خالی شده و ظاهری ناخوشایند پیدا کرده بود و این بیمار به ناچار باید دوباره تحت عمل پیوند قرار می‌گرفت.

آرمانی تاکید دارد که با توجه به این قبیل مشکلات که در بیماران جوان‌تر بیشتر دیده می‌شود، مناسب‌ترین سن برای پیوند مو زمانی است که پروسه ریزش مو کامل شده و تمام موهای بیمار ریخته باشد. در طول عمل پیوند مو، معمولا جراح بخشی از پیاز موی قسمت پشت سر بیمار را برداشته و آن را در قسمت جلوی سر که طاسی اتفاق افتاده، جایگزین می‌کند.

پیازهای مو موجود در قسمت پشت سر دائمی هستند و می‌توان آنها را پس از برداشتن در هر قسمت از کف سر پیوند زد. هرچند اگر فرآیند ریزش موی سر در مردان مبتلا به طاسی کامل نشده باشد که اغلب در بیماران جوان رخ می‌دهد پس از مدتی تکرار این عمل ضروری می‌شود چون در غیر این صورت باقی ماندن موهای کاشته شده قبلی در وسط سر ظاهری زشت و نامناسب خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha