سلامت نیوز : سرپرست کمیته امداد گفت: اعتیاد به خانواده‌های فقیر و از جمله تحت پوشش امداد تحمیل می‌شود و در واقع به آن فراخوان می‌شود. ناامیدی و افسردگی در میان این خانواده‌ها زیاد است و برای جبران این ضعف‌ها به اعتیاد پناه می‌برند.

حسین انواری در گفت‌وگو با فارس گفت: پیشگیری فقط اقدامات پزشکی نیست باید کاری کرد مشکل افراد حل شود و درمان نیز متکی به دارو نیست. باید معضلات خانواده‌ها را حل کرد و دغدغه‌های ذهنی آنها را گرفت.

وی ادامه داد: عدم اعتماد به نفس در این افراد باعث شده که رها شوند و به سمت مصرف مواد مخدر بروند که باید جلوی این موضوع را گرفت.

سرپرست کمیته امداد افزود: متأسفانه در حال حاضر تک تک عمل می‌کنیم و برای ترک اعتیاد فرد معتاد را به کمپ ترک اعتیاد می‌بریم در حالی که خانواده‌اش رها شده است و برای خانواده‌اش کاری نمی‌کنیم.

انواری گفت: آنچه مهم است باید مجموعه‌ فعالیت‌ها را تجمیع کنیم تا اثربخش شوند در رابطه با موضوع مواد مخدر مسائل اقتصادی، فرهنگی و اعتقادی دخیل هستند و مجموعه این عوامل می‌توانند فرد را سرپا کنند.

وی در مورد وضعیت خانواده‌های تحت پوشش در حوزه اعتیاد ادامه داد: اعتیاد به خانواده‌های تحت پوشش  کمیته و بی بضاعت تحمیل می‌شود آنها در محلاتی زندگی می‌کنند که آلوده است و در خطر اعتیاد قرار دارند.

انواری گفت: این خانواده‌ها خودشان نمی‌خواهند معتاد شوند اما به آنها تحمیل می‌شود و در واقع فراخوان می‌شوند در نتیجه به دلایل مختلفی ابزار این معضل قرار می‌گیرند.

سرپرست کمیته امداد افزود: از طرف دیگر ناامیدی و افسردگی در میان این خانواده‌ها زیاد است و برای جبران این ضعف‌ها به اعتیاد پناه می‌برند که در این شرایط می‌توان این افراد را درمان و جداسازی کرد اما ابتدا باید علت را جویا شد.

وی در بخش دیگری در مورد عیدی مددجویان نیز گفت: ان شاالله مشکل بسته‌های خدمتی مددجویان حل می‌شود و عیدی آنها که برابر با یک ماه مستمری‌شان است به آنها پرداخت خواهد شد.

انواری گفت: عیدی در نظر گرفته شده به تمام افراد تحت پوشش تعلق می‌گیرد.

در حال حاضر، حدود یک میلیون و 700 هزار خانوار با جمعیت بیش از ۴ میلیون نفر، مددجوی دائم و مستمری بگیر این نهاد هستند و علاوه بر این تعداد تا سقف 500 هزار نفر نیز به صورت تک یا چند خدمتی و زمان دار از خدمات امداد بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha