سلامت نیوز : با توجه به اهمیت ارتقای ارائه خدمات پزشکی و امدادرسانی و آمادگی اورژانس پیش‌بیمارستانی طرح امداد نوروزی ۹۳ از ساعت ۸ صبح ۲۶ اسفند آغاز و در ساعت ۸ صبح روز شنبه ۱۶ فروردین پایان می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور اعلام کرد، با توجه به افزایش چشمگیر بار ترافیکی در جاده های کشور، لزوم پیش بینی تمهیدات لازم برای پاسخگویی به حوادث پرتلفات ترافیکی اتوبوس آمبولانس ها تحویل داده شده آماده باش هستند.

ستاد بحران در EOC یا مرکز ارتباطات با همکاری ستاد هدایت و اطلاع رسانی و دبیرخانه ستاد حوادث غیر مترقبه به منظور هدایت بیماران احتمالی به مراکز درمانی و سرویس های تخصصی مناسب تشکیل می شود.

تعداد پایگاه های اورژانس کشور برای خدمت رسانی به هموطنان 2086 عدد است که از این تعداد 810 پایگاه شهری و 1276 پایگاه جاده ای است.

همچنین 14هزار و 691 تکنسین اورژانس 115 برای امدادرسانی به مصدومان و 3040 آمبولانس، 4 فروند بالگرد امداد، 56 اتوبوس آمبولانس و 213 ایستگاه سلامت در تمام مدت اجرای طرح مذکور در آماده باش کامل قرار خواهند داشت.

آمبولانس های اورژانس 115 ، از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و از ساعت 16 تا 20 در حاشیه جاده ها به منظور اطلاع رسانی و سرعت دهی در امر امداد رسانی و افزایش امنیت خاطر مسافرین مستقر خواهند بود.

اکیپ های اورژانس 115 در ترمینال های مسافربری پر رفت و آمد و اصلی بخصوص در مراکز استان ها و تقویت پایگاههای مستقر در فرودگاهها در ایام نوروز بطوری که حضور نیروهای بهداشت و درمان جهت ارائه خدمات به مسافران محسوس باشد، مستقر خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha