بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در نوروز کاهش خدمت نخواهند داشت

سلامت نیوز : مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت تاکید کرد که مراکز درمانی در ایام عید به هیچ عنوان کاهش خدمت نخواهند داشت.

دکتر سجاد رضوی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: هر سال و در آستانه عید نوروز به دانشگاه‌های علوم پزشکی و بخش خصوصی اعلام می‌کنیم که در ایام عید به هیچ عنوان کاهش خدمت نداشته باشند.

وی گفت: همچنین با دستور معاون درمان وزارت بهداشت، خدمات اورژانس و الکتیو با همان توان قبلی در ایام عید ارائه خواهد شد. به این ترتیب اورژانس‌ها، بخش‌های آی سی یو و سی سی یو در ایام نوروز آماده پاسخگویی به بیماران هستند. دیگر بخش‌ها نیز بنا به نیاز بیماران و نه به صلاحدید بیمارستان‌ها، فعال خواهند بود.

رضوی ادامه داد: همچنین شدیدا تاکید شده که در زمینه تهیه داروها و لوازم مورد نیاز در بیمارستان‌ها، اقدامات لازم از سوی دانشگاه‌های مربوطه و همچنین بیمارستان‌ها صورت بگیرد و بیماران به هیچ عنوان نباید برای تهیه دارو و لوازم مورد نیاز به خارج از بیمارستان فرستاده شوند.

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: بر اساس تفاهمی که هر سال با دیگر دستگاه‌های مربوطه صورت می‌گیرد، اورژانس‌های جاده‌ای نیز برای ارائه خدمات لازم در حوادث احتمالی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

تعطیلی درمانگاه‌ها و کلینیک‌های خصوصی در ایام عید بدون هماهنگی با دانشگاه مربوطه ممنوع

وی درباره چگونگی فعالیت بخش خصوصی درمان در ایام عید نیز گفت: در این زمینه نامه‌ای به سازمان نظام پزشکی داده‌ایم تا به مطب‌ها و درمانگاه‌ها اعلام شود بنا به نیاز مردم در ایام عید فعال باشند. درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها بدون هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی مربوطه، حق تعطیلی ندارند. تاکید می‌شود که مراکز درمان بخش خصوصی از تعطیلی در ایام عید بدون هماهنگی با دانشگاه مربوطه پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha