وزرای نفت و بهداشت به وضعیت وخیم بیمارستان‌های نفت رسیدگی کنند

سلامت نیوز : عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ضعف جدی مدیریت در بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: وزاری نفت و بهداشت به وضعیت رقت‌بار بیمارستان‌های نفت هرچه سریع‌تر رسیدگی کنند.

محمدسعید انصاری امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: وضعیت فعالیت بیمارستان‌های شرکت نفت در سراسر کشور نامناسب و رقت‌بار است و متاسفانه این مراکز هیچ خدماتی به مردم عادی ارائه نمی‌دهند و با هیچ بیمه‌ای نیز برای پذیرش مردم عادی در اورژانس‌های خود قرارداد ندارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدیریت ضعیف بهداشت و درمان صنعت نفت یکی از دلایل اصلی نابسامانی وضعیت فعلی مراکز درمانی نفت است.

انصاری تصریح کرد: مدیریت بهداشت و درمان وضعیت ناعادلانه‌ای را در خدمات دهی مراکز درمانی ایجاد کرده است به طوریکه هیچ شهروند عادی جرات مراجعه به این مراکز را ندارند.

وی گفت: شگفت انگیز‌تر اینکه هزینه پذیرش بیماران در اورژانس چندین برابر مراکز درمانی دولتی است و هیچ بیمه درمانی در این مراکز بجز بیمه پرسنل شرکت نفت پذیرفته نمی‌شود.

وی در ادامه به دیگر اقدامات ناعادلانه این مراکز اشاره کرد و افزود: کارکنان قراردادی و پیمانکاری مراکز درمانی بهداشت و درمان نفت نیز به دلیل عدم تحت پوشش قرار گرفتن در بیمه صنعت نفت امکان استفاده از خدمات درمانی مراکزی که خود در آن شاغل هستند محرومند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینجانب بازنشسته وزارت نفت هستم و علاوه بر آن به عنوان نماینده مجلس به یکی از مراکز درمانی نفت در تهران برای معالجه مراجعه کردم که در عین ناباوری اینجانب را در یک اتاق کوچک بستری کردند که بوی تعفنی از آن خارج می‌شد که بنا به گفته شاغلان در آن بیمارستان، این اتاق چندی قبل دستشویی بوده که به محل پذیرش بیماران تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام شهروندان مراکز درمانی نفت از پذیرش رایگان مصدومان تصادفات که طبق قانون همه مراکز درمانی موظف به رعایت آن هستند امتناع می‌کنند.

وی افزود: انتظار مردم از وزرای نفت و بهداشت رسیدگی هرچه سریع‌تر به وضعیت تاسف انگیز و فضای ناعادلانه حاکم بر بهداشت و درمان نفت است.

وی تصریح کرد: بیمارستان نفت آبادان در مرکز شهر واقع شده اما به دلیل هزینه سرسام‌آور در پذیرش بیماران و عدم اعتنا به بیمه‌ها اگر بیماری در کنار این بیمارستان در حال جان دادن باشد جرات رفتن به این بیمارستان را ندارد که این عین ظلم و بی‌عدالتی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت خواست با اعزام بازرسانی به مراکز درمانی نفت در سطح کشور به وضعیت فعلی این مراکز هر چه زود‌تر رسیدگی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha