سلامت نیوز : یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص پرونده پزشکان زیرمیزی بگیر گفت: هنوز تکلیف این پرونده مشخص نشده است.

رسول خضری در گفت و گو با پانا، با اشاره به پدیده زیرمیزی در میان برخی پزشکان اظهار داشت: اگر بیمه ها دارای کیفیت باشند و سیاست گذاری در امر بهداشت و درمان تنها به وزارت بهداشت تعلق داشته باشد و در نهایت حلقه واسط بین پزشک و بیمار بیمه ها باشند ما شاهد پدیده شوم زیر میزی نخواهیم بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه پدیده زیرمیزی معلول است، اضافه کرد: باید به دنبال علت این پدیده باشیم. برای کنترل و نظارت بر نحوه درآمد پزشکان باید یک اقدام جدی صورت بگیرد و تدابیری اندیشیده شود تا حداقل تخلفات از بین برود.
این نماینده مجلس با انتقاد از واقعی نبودن نرخ تعرفه های درمان ادامه داد: البته وقتی مبنای تعرفه‌ ها کارشناسی نباشد هم نظام سلامت حوزه دولتی و هم بخش خصوصی به ان آسیب وارد می‌ شود.
وی افزود: در حال حاضر نیز براساس اتفاقاتی که طی سه سال اخیر در بحث هدفمندسازی یارانه‌ ها و افزایش قیمت انرژی رخ داده، بیمارستان های دولتی و خصوصی تحت فشار هستند، لذا مسئولان باید بر اساس مبانی قانونی و کارشناسی تعرفه‌ گذاری را انجام دهند و این نابسامانی و هرج و مرج را برطرف کنند.
خضری با بیان اینکه در حوزه دریافت ‌های غیرمتعارف پزشکان، باید وزارت بهداشت و نظام پزشکی موظف هستند که به این موضوع رسیدگی کنند، خاطرنشان کرد: اما متاسفانه موضوع زیرمیزی پزشکان هنوز به سرانجام نرسیده است و رسیدگی این مساله بلاتکلیف مانده است. البته اگر این دو نهاد نخواهند به این مبحث رسیدگی کنند دستگاه‌ های نظارتی دیگر مانند بازرسی کل کشور و مجلس نیز می ‌توانند به این موضوع ورود کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha