سلامت نیوز : عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه باید بستری فراهم شود تا خدمات مشاوره پیش از ازدواج و یا پس از ازدواج به صورت رایگان ارائه شود، گفت: دولت باید در بحث مشاوره ها ورود کند و زیرساخت هایی را فراهم کند که خدمات مشاوره ازدواج و خانواده تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

عباس قائید رحمت در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه نبود مشاوره قبل از ازدواج خانواده ها را با آسیب روبرو می کند، اظهار داشت: امروزه درصد قابل توجهی از ازدواج ها و تشکیل خانواده منجر به گسستگی می شود و در واقع کانون هایی تشکیل می شود که با آسیب جدی مواجه می شوند و یکی از دلایل آن نبود مشاوره است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با بیان اینکه تشکیل خانواده موفق باید در رأس شکل گیری زندگی جوانان قرار بگیرد، تصریح کرد: باید تعاملات ارتباطات اجتماعی و خانوادگی میان جوانان فراهم شود تا بتوانند برای تشکیل خانواده موفق باشند.
وی با اشاره به ضرورت و اهمیت نقش مشاوره در تشکیل خانواده افزود: مشاوره ها در شکل گیری یک خانواده نقش مهمی را ایفا می کنند و باید وجود آن ها را جدی بگیریم و در واقع با وجود این مراکز کاری کنیم که خانواده ای که تشکیل می شود شرایط موفقی را در آینده داشته باشد.
این نماینده مجلس در ادامه افزود: آموزش های لازم باید به خانواده ها ارائه شود، البته در حال حاضر آموزش های مختلفی در کشور برای خانواده ها در راستای مهارت های زندگی داریم اما این بسترها متمرکز نیست.
وی با تأکید بر یکپارچه بودن فعالیت مشاوره در کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه هم اکنون فعالیت مشاوره های خانواده به نوعی در بلاتکلیفی است و آنگونه که باید اثرگذاری ندارد لذا این وظیفه متولیان امر مانند وزارت بهداشت، وزارت ورزش و جوانان و همچنین نظام روانشناسی است که باید تصمیمات جدی را در راستای فعالیت مشاوره ها و ارائه خدمات مطلوب به جوانان را در دستور کار خود قرار دهند تا اقدامات به صورت یکپارچه انجام شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص اجباری بودن مشاوره ازدواج نیز گفت: بنده معتقد به اجباری بودن مشاوره ازدواج نیستم اما بر این اعتقاد دارم که باید بستری فراهم شود تا خدمات مشاوره پیش از ازدواج و یا پس از ازدواج به صورت رایگان ارائه شود تا در بحث سلامت خانواده از آسیب های جدی پیشگیری شود.
وی اضافه کرد: دولت باید در بحث مشاوره ها ورود کند و زیرساخت هایی را فراهم کند که خدمات مشاوره خانواده تحت پوشش بیمه قرار بگیرند تا جوانانی که قصد تشکیل خانواده را دارند، از این خدمات بهره مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha