سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اینکه پیش بینی شده در سال آینده پدیده گرانی دارو نداشته باشیم، گفت: وضعیت سلامت در سال آینده به نسبت سال 92 بهتر خواهد بود.

عابد فتاحی در گفت و گو با پانا، درخصوص وضعیت افزایش و گرانی دارو در سال آینده اظهار داشت: موضوع افزایش قیمت دارو به سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت مرتبط است اما طبق گفته مسئولان پیش‌ بینی می ‌شود که گرانی دارو را که متأسفانه در سال ۹۲ شاهد بودیم در سال آینده نداشته باشیم.

این نماینده مجلس با ابراز امیدواری از کاهش قیمت داروهای وارداتی و گرانقیمت نیز افزود: با پیش بینی هایی که انجام شده است در حوزه داروهای وارداتی نیز کاهش قیمت در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به وضعیت فعلی دارویی در کشور گفت: هم اکنون وضعیت ما نسبت به 6 ماه ابتدایی سال بهتر شده که خوشبختانه یکی از اصلی ترین اولویت ‌های وزارت بهداشت و دولت آرامش و رفع تلاطم بازار دارو بود که در این عرصه خوب پیشرفت کرده ایم و امیدواریم در اجرای فاز دوم هدفمندی و در سال آینده بیماران بیشتری مورد حمایت قرار بگیرند تا وضعیت بهتری را داشته باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر فعال سازی بیش از پیش صنعت داروسازی در عرصه های نوین خاطرنشان کرد: جا دارد که ما نیز در حوزه سامانه‌ های نوین داروسازی، صنعت فعال در این حوزه را داشته باشیم و جایگاه معتبری را کسب کنیم که این موضوع به ارتباط دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در عرصه داروسازی مرتبط می شود.

فتاحی تصریح کرد: ما نیاز داریم که داروهای جدید با فناوری بالا به نظام سلامت و بهداشت و درمان کشور وارد شود چرا که امروز در دنیا نیز در صنعت داروسازی نوین بازارهایی ایجاد شده و این موضوع در درمان انواع بیماری های صعب العلاج کاربرد داشته است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha