برنامه 4 ساله دفتر جمعیت و خانواده وزارت بهداشت اعلام شد
سلامت نیوز : مدیر كل دفتر جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت توزیع عادلانه خدمات بهداشت و متناسب سازی ساختار نظام سلامت برای ارائه خدمات نوین سلامت را از برنامه های چهار ساله این دفتر عنوان كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر محمد اسماعیل مطلق گفت: مجموعه رویكرد ها و برنامه های دفتر سلامت، جمعیت و مدارس در سال 93 تدوین و به صورت بسته های خدمات سلامت در چند بخش ارائه می شود.

وی ضمن تاكید بر لزوم همكاریهای بین بخشی جهت  اجرای این سیاستها و برنامه ها گفت: كاهش بی عدالتی در سلامت یك الزام ملی است بنابراین توجه به آن در سیاستها و برنامه ریزی های سلامت در دستگاه ها و سازمانهای دیگر ضرورت دارد.

مطلق، اجرای برنامه سطح بندی و ساماندهی خدمات پریناتال را از مهمترین برنامه های این دفتر ذكر كرد و افزود: دسترسی عادلانه همه مادران و نوزادان به خدمات متناسب با میزان خطر در سراسر كشور، پرداختن به فناوری داده ها، نظام ثبت موالید داخل و خارج بیمارستانی و نظام ثبت بستری نوزادان در بیمارستان از دیگر برنامه های دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در سال آتی است.

وی با تاکید بر این كه هزار روز اولیه زندگی كودك نقش بی بدیلی در آینده فرد، اجتماع و كشور دارد گفت: این هزار روز طلایی فرصتی بی بازگشت برای دولت، جامعه و خانواده است تا برای آینده كودك سرمایه گذاری كند. این هزار روز سلامت، تغذیه، آموزش، ایمنی و امنیت برای كودك و خانواده وی نقش حیاتی و كلیدی دارند.

مطلق افزود: مهمترین اقدام دفتر سلامت وزارت بهداشت در این مورد تدوین بسته خدمات جامعی است كه در كنار خدمات سلامت، تغذیه، آموزش، ایمنی و امنیت خانواده به توانمند سازی خانواده در مراقبت از خود به عنوان یك اصل كلی و اساسی ارائه می شود.

مدیر كل دفتر جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، نظام جامع اطلاعات سلامت جوانان به منظور طراحی مداخلات مبتنی بر شواهد، فرزند آوری سالم، به هنگام و به اندازه، نظام ثبت اطلاعات از دوران پیش از بارداری تا پس از زایمان، بسته خود مراقبتی برای سلامت مردان و زنان میانسال، سالمند سالم و توانا را از دیگر برنامه های این دفتر در سال 1393 عنوان كرد.

مطلق، هدف كلی از تدوین و ارائه برنامه چهار ساله را ارتقاء همه جانبه سلامت جامعه دانست و با تاكید برلزوم مشاركت مردم در اجرای این برنامه ها گفت: مشاركت مردم در سلامت تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح سلامت جامعه دارد.

وی یادآور شد: ضروری است گسترش، اجرا و عملیاتی كردن این برنامه ها و سیاستها به عنوان یك اولویت مهم سرلوحه كار سازمانها و دستگاههای كشور قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha