سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره جامعه خیرین معلولان و نیازمندان از ساخت و واگذاری 25 هزار واحد مسکونی به نیازمندان از سوی جامعه خیرین خبر داد و گفت: در ماه رمضان امسال سه‌هزار و 200 واحد مسکونی به خانواده هایی که دارای بیش از سه معلول بودند واگذار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ محمد کارگری در مراسم افتتاح ساختمان شیرخوارگاه حضرت رقیه(س) که با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس و همچنین قائم مقام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از خیرین برگزار شد، افزود: جامعه خیرین تاکنون توانسته 37 درصد مدارس کشور را احداث کند، به طوریکه در حال حاضر مدارس چند شیفته ما به یک شیفته رسیده است.

وی همچنین از ساخت واحدهای مسکونی برای نیازمندان و همچنین بیمارستان از سوی جامعه خیرین خبر داد و گفت: یکسال‌ونیم پیش جامعه خیرین حامی معلولان کشور ایجاد شد و اولویت ما احداث مسکن برای افرادی بود که دارای بیش از سه معلول در خانواده بودند، به طوریکه توانستیم در ماه رمضان امسال بیش از سه هزار و 200 واحد مسکونی برای این افراد احداث کنیم.

کارگری ادامه داد: در حال حاضر در سه استان کشور مانند ایلام شیرخوارگاه وجود ندارد که ما قصد داریم در این استانها نسبت به تاسیس شیرخوارگاه با کمک بهزیستی اقدام کنیم و همچنین در استان تهران نیز برای ایجاد و نوسازی شیرخوارگاه های موجود اقدام می کنیم.

عضو هیات مدیره جامعه خیرین معلولان و نیازمندان از دولت تدبیر و امید تقاضا داریم که به منظور انجام بهتر امور مدیران ارزشمند کشور را که سرمایه های نظام هستند، حفظ کرده و حداقل عمر مدیریت آنها در سازمان ها بیش از هشت سال باشد تا بتوان با کمک این افراد اقدامات حمایتی و خیرخواهانه برای نیازمندان و محرومان انجام داد.

وی گفت: سی و پنج سال در تحریم بودیم و هم اکنون نیز هستیم صدها میلیارد دلار ملت ایران را بلوکه کردند و حالا می خواهند تنها 500 میلیون دلار آن را آن هم با شرط و شروط پرداخت کنند.

کارگری تاکید کرد: با توجه به اینکه سازمان بهزیستی نهاد حمایتی است به همین دلیل از تمام مردم می‌خواهیم که به این سمت حرکت کرده تا بتوانند حداقل کمکی برای نیازمندان انجام دهند.

بهزیستی باید از سیستم دولتی خارج شود

همچنین در این مراسم حبیب‌الله بوربور رئیس هیات مدیره جامعه خیرین معلولان و نیازمندان نیز گفت: باید اقداماتی در جهت خروج سازمان بهزیستی از سیستم دولتی انجام دهیم و در این خصوص نیز برنامه هایی داریم که در درازمدت بهزیستی و نهادهایی که از اعتبار دولتی کمک می گیرند را به خود مردم واگذار کرده و از کمک های مردمی استفاده کنیم.

بوربور از رئیس مجلس شورای اسلامی تقاضا کرد که اگر قوانینی نیاز است برای مردمی کردن سازمان بهزیستی در مجلس انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha