سلامت نیوز : بهزیستی با عاطفه اجتماعی عجین شده است در نتیجه می تواند نقش همگرایی در توسعه کشور داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید شیرخوارگاه حضرت رقیه(س) که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی رئیس سازمان بهزیستی، قائم مقام وزیر کشور و جمعی از خیرین برگزار شد. علی لاریجانی با اشاره به ویژگی سازمان بهزیستی در جلب وجه عاطفی جامعه گفت: استفاده از وجه عاطفی می‌تواند جامعه را به سمت توسعه سوق دهد و این نکته ساده ای نیست در بهزیستی افراد خیر حضور پیدا می کنند و خلاء بودجه را حل می کنند که در سایر دستگاه‌ها این اتفاق به سادگی رخ نمی‌دهد. بهزیستی با عاطفه اجتماعی عجین شده است در نتیجه می تواند نقش همگرایی در توسعه کشور داشته باشد.

وی افزود: در گذشته این گونه تشکیلات وجود نداشته و اگر مشکلی بود در محلات کوچکتری حل می شد اما الزامات زندگی امروز چاره‌ای جز تاسیس این گونه دستگاه ها باقی نمی گذارد، به همین دلیل استفاده از بهزیستی برای تقویت عاطفه اجتماعی بسیار مهم است. به ویژه آنکه درکشور ما همت زیادی برای حل اینگونه مسائل و کمک به نیازمندان وجود دارد که نشان دهنده جامعه ای زنده و مسئولیت پذیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این گونه همگرایی‌ها علاوه بر تامین منابع، زمینه را برای دیگر فعالیت‌ها نیز فراهم می‌کند و بستری برای توسعه اجتماع به وجود می آورد. بنابراین ما از این سازمان حمایت می کنیم. هر ساله در بودجه بهزیستی به ایجاد فضایی برای حضور خیرین توجه می‌شود و با وجودی که اوضاع کشور به لحاظ اقتصادی خوب نیست نتوانستیم بودجه ای که کافی باشد برای این سازمان تامین کنیم.

لاریجانی گفت: سهمی که بودجه جاری در کشور لازم دارد بسیار زیاد است و جایی برای توسعه نمی گذارد بخشی از دلیل این امر بخاطر تحریم‌ها و بخش دیگر به علت سوء مدیریت است. بودجه ای که از نفت و گاز به دست می آید باید صرف آبادانی شود. گاهی دولت قبل مخالفت ما برای گسترش تشکیلات را کارشکنی می‌دانست اما این کار ما آینده نگری بود زیرا هر چقدر منابع کشور صرف سرمایه گذاری شود به نفع کشور خواهد بود و نباید با اقتصاد، سیاسی برخورد کنیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی آزمون جدیدی برای قواست. مجلس نیز برای این امر و همچنین تسهیل کسب و کار، قوانینی تصویب کرده، کار تولید را نمی شود دولتی انجام داد و کارآفرینان باید در این عرصه حضور پیدا کنند. دولت نیز باید از این قوانین ایجاد شده استفاده کند و اگر جایی نیاز به تغییر است مجلس نگاه مثبتی به آن دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنگامی که قانون هدفمندی یارانه‌ها تصویب شد قسمتی از آن برای رفع مشکلات افراد نیازمند و آسیب پذیر بود و اگر این قانون با تمام ابعادش اجرا می‌شد می توانست به تولید و تولیدکنندگان کمک کند و از آسیب دیدن آنها جلوگیری کند اما این قانون به درستی انجام نشد و اگر دولت در آینده این قانون را با تمامی ابعاد آن اجرا نکند باز هم مشکلاتی به وجود می آید.

وی در پایان افزود:در قانون هدفمند کردن یارانه ها و اقتصاد مقاومتی هر دو به تولید و بخش سلامت و درمان و طبقات آسیب پذیر توجه شده است تا باری از روی دوش مردم برداشته شود، مجلس بر اجرای آنها نظارت خواهد کرد و امیدوارم سال آینده فضای مناسبی برای آن ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha