دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 107423

سلامت نیوز : رئیس هیأت مدیره جراحان دهان، فک و صورت گفت: تصادفات، دفرمیته‌ها ناهنجاری‌های مادرزادی، بازسازی‌ها، تومورها، عفونت‌های ناحیه دندانی، جراحی‌های ایمپلنت، زیبایی و اصلاح مشکلات صورت در دسته اعمال جراحی‌های فک و صورت جای دارند.

محمد بیات در گفت‌وگو با فارس، جراحی‌های فک و صورت را شامل حوزه‌های مختلفی دانست و گفت: شایع‌ترین علت جراحی فک و صورت در ایران تصادفات است که شکستگی‌های ناحیه فک و صورت را بوجود می‌آورد.

رئیس مرکز تحقیقات جمجمه، فک و صورت اظهار داشت: این نوع شکستگی‌ها با چهره افراد مرتبط هستند و ارگان‌های حیاتی مثل چشم، مغز و حتی تنفس، جویدن و صحبت کردن افراد را نیز درگیر می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره جراحان دهان، فک و صورت تصریح کرد: دفرمیته‌ها نیز در دسته جراحی‌های فک و صورت جای می‌گیرند که یا مادرزادی هستند یا در طی رشد و تکامل فرد بوجود می‌آیند که عوامل و اشکال مختلفی هم دارند.

بیات ادامه داد: ‌این جراحی‌ها می‌تواند در نسج نرم یا در نسج سخت باشد.

وی افزود: بعضی از ناهنجاری‌های مادرزادی مثل شکاف لب و کام نیز نیاز به جراحی‌های فک و صورت دارد.

رئیس مرکز تحقیقات جمجمه، فک و صورت تصریح کرد:‌ بازسازی‌ها نیز دسته دیگری از جراحی‌ها را شامل می‌شوند چرا که گاهی اوقات نسوج به دلائلی چون تومور یا تصادف از بین می‌روند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: بازسازی اعمال جراحی که قبلاً صورت گرفته‌است نیز دسته دیگری از اعمال جراحی فک و صورت هستند؛ همچنین تومورها، ضایعات پاتولوژیک، عفونت‌های ناحیه دندانی، جراحی‌های ایمپلنت، جراحی‌های زیبایی و اصلاح مشکلات صورت نیز در دسته اعمال جراحی‌های فک و صورت جای دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha