سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو گفت: افرادی که زمینه آلرژیک دارند با آمدن فصل بهار و گرده افشانی گیاهان دچار حساسیت‌های پوستی می‌شوند که گذراست ولی غذاهای محرک و گرد و خاک این حساسیت را تشدید می‌کند.

امیرهوشنگ احسانی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان که از گروه مشاوره سلامت خبرگزاری فارس پرسیده بود «هر سال از اواسط اسفند تا پایان اردیبهشت دچار خارش پوستی شده و لکه‌های قرمزی روی دست و صورتم ظاهر می‌شود،چقدر باید این موضوع را جدی بگیرم» گفت: هرساله با شروع فصل بهار و گرده افشانی گیاهان، افرادی که زمینه‌های آلرژیک دارند با علائمی مانند لکه‌های قرمز روی پوست به‌ویژه در دست و صورت که با محیط بیرون بیشتر در تماس است، مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: حتی ممکن است این حساسیت پوستی با التهاب، خارش و سوزش در سطح پوست و نقاط مختلف بدن مواجه شوند که این مسئله گذرا است.

معاون آموزشی بیمارستان پوست رازی به این نکته اشاره کرد که افراد می‌توانند با مراجعه به متخصص پوست و مو پمادهای کورتونی دریافت کرده تا به این وضعیت پایان دهند، اما پمادهای کورتونی نیز پوست را نازک می‌کند و در نتیجه مصرف طولانی‌مدت آن به صلاح نیست.

احسانی همچنین گرد و خاک و ذرات معلق در هوا را از دیگر دلایل تشدید حساسیت و اگزمای پوستی به‌ویژه در فصل بهار عنوان کرد و افزود: افرادی که در این فصل با التهاب‌های پوستی مواجه می‌شوند بهتر است. از دستکش استفاده کرده و پس از شست و شوی دست و صورت با مصرف مرطوب کننده‌های مناسب تا حد زیادی خشکی پوست خود را کاهش دهند.

این متخصص پوست و مو همچنین به نقش مواد غذایی در تشدید حساسیت‌های فصلی پوست اشاره کرد و گفت: غذاهای محرک به‌ویژه سرخ‌کردنی‌ها و غذاهای حاوی فلفل نیز التهابات فصلی پوست را تشدید می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha