سلامت نیوز : رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌ تهران گفت: دانش‌آموزان مواد محترقه را به سمت هم پرتاب نکنند و در ظروف شیشه‌‌ای و فلزی و در جیب یا کیفشان نگذارند.

الهه حسن‌پور، رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌ تهران در گفت‌وگو با فارس در خصوص برنامه‌های این اداره برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: عمده فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، آموزشی است و برای مربیان بهداشت، رابطان سلامت، دانش‌آموزان و والدین آنها، موارد آموزشی و توصیه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بخشنامه‌ای از گذشته درباره پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال وجود دارد که با توجه به تغییر نوع مواد محترقه و منفجره در هر سال، این بخشنامه اصلاحاتی دارد و به روز می‌شود و به تمام مناطق آموزش و پرورش ارسال می‌شود؛ ضمن اینکه سی‌دی آموزشی هم ارسال شده است.

حسن‌پور با بیان اینکه به دانش‌آموزان از طریق مربیان بهداشت و مراقبان سلامت، توصیه‌هایی داریم، گفت: از جمله توصیه‌ها این است که دانش‌آموزان مواد محترقه را به سمت هم پرتاب نکنند و در ظروف شیشه‌‌ای و فلزی و در جیب یا کیفشان نگذارند.

وی افزود: مشاهده می‌شود که هر سال مواد محترقه‌ای که وارد بازار می‌شود، قدرت انفجار بیشتری دارد و حتی در ساخت آنها از خرده شیشه استفاده می‌شود که در هنگام انفجار، خطرات بسیار زیادی دارد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه والدین باید در کنار فرزندانشان باشند تا رفتارهای مخاطره‌آمیز انجام نشود، اضافه کرد: به دانش‌آموزان دو شماره تلفن آموزش داده می‌شود که شامل شماره 115 (مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی) و 125 (ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی) است تا در هنگام حادثه بتوانند سریعاً اقدام کنند.

وی با تأکید بر این نکته که کپسول‌های آتش‌نشانی تمام مدارس شهرستان‌های استان تهران با هماهنگی اداره حراست کنترل و شارژ می‌شود، افزود: در تمام مدارس مربی بهداشت یا مراقب سلامت یا رابط سلامت وجود دارد و برنامه‌های اداره سلامت در تمام مدارس اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha