دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 107452

سلامت نیوز : مدیر کل دفتر جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، توزیع عادلانه خدمات بهداشت و متناسب‌سازی ساختار نظام سلامت برای ارائه خدمات نوین سلامت را از برنامه‌های چهار ساله این دفتر عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد اسماعیل مطلق ضمن اعلام این خبر گفت: مجموعه رویکردها و برنامه‌های دفتر سلامت، جمعیت و مدارس در سال 93 تدوین و به صورت بسته‌های خدمات سلامت در چند بخش ارائه می‌شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم همکاری‌های بین بخشی جهت اجرای این سیاست‌ها و برنامه‌ها، گفت: کاهش بی‌عدالتی در سلامت یک الزام ملی است بنابراین توجه به آن در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های سلامت در دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر ضرورت دارد.

مدیر کل دفتر جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، اجرای برنامه سطح بندی و ساماندهی خدمات پریناتال را از مهمترین برنامه‌های این دفتر ذکر کرد و افزود: دسترسی عادلانه همه مادران و نوزادان به خدمات متناسب با میزان خطر در سراسر کشور، پرداختن به فناوری داده‌ها، نظام ثبت موالید داخل و خارج بیمارستانی و نظام ثبت بستری نوزادان در بیمارستان از دیگر برنامه های دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در سال آتی است.

مطلق با تاکید بر این که هزار روز اولیه زندگی کودک نقش بی‌بدیلی در آینده فرد، اجتماع و کشور دارد، گفت: این هزار روز طلایی فرصتی بی بازگشت برای دولت، جامعه و خانواده است تا برای آینده کودک سرمایه گذاری کند. این هزار روز سلامت، تغذیه، آموزش، ایمنی و امنیت برای کودک و خانواده وی نقش حیاتی و کلیدی دارند.

وی افزود: مهمترین اقدام دفتر سلامت وزارت بهداشت در این مورد تدوین بسته خدمات جامعی است که در کنار خدمات سلامت، تغذیه، آموزش، ایمنی و امنیت خانواده به توانمند سازی خانواده در مراقبت از خود به عنوان یک اصل کلی و اساسی ارائه می شود.

مدیر کل دفتر سلامت؛ نظام جامع اطلاعات سلامت جوانان وزارت بهداشت به منظور طراحی مداخلات مبتنی بر شواهد، فرزندآوری سالم، به هنگام و به اندازه، نظام ثبت اطلاعات از دوران پیش از بارداری تا پس از زایمان، بسته خود مراقبتی برای سلامت مردان و زنان میانسال، سالمند سالم و توانا را از دیگر برنامه‌های این دفتر در سال 1393 عنوان کرد.

مطلق هدف کلی از تدوین و ارائه برنامه چهار ساله را ارتقاء همه جانبه سلامت جامعه دانست و با تاکید برلزوم مشارکت مردم در اجرای این برنامه ها گفت: مشارکت مردم در سلامت تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح سلامت جامعه دارد.

وی یادآور شد: ضروری است گسترش، اجرا و عملیاتی کردن این برنامه‌ها و سیاست‌ها به عنوان یک اولویت مهم سرلوحه کار سازمان ها و دستگاه های کشور قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha