انجمن قلب آمریکا اعلام کرد: افرادی که علیرغم مصرف 3 یا چند دارو، دارای فشارخون بالا هستند دارای شرایطی به نام فشار خون بالای مقاوم می باشند که ممکن است نیاز به درمان های خاصی داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر دیوید کالهون از دانشگاه آلاباما در بیرمنگام دراین باره گفت: سرعت رشد این بیماری معمولا در میان بیمارانی که سه دارو یا بیشتر مصرف می کنند بسیار سریع تراست.


کالهون ادامه داد: سن بالا و چاقی مفرط مهمترین خطر در ارتباط با این نوع از فشار خون بالا است و این شرایط در جمعیت آمریکا همراه با افزایش سن و وزن در حال افزایش است.

نتایج اخیری که در مجله Hypertension به چاپ رسیده، حاکیست؛ فشار خون بالای مقاوم همچنین شامل افرادی است که باید به تعداد چهار یا بیشتر دارو مصرف کنند قبل از این که بتوانند فشار خون خود را کنترل کنند.

حدود 73 میلیون نفر در آمریکا و 1 میلیارد نفر در جهان مبتلا به فشار خون بالا هستند. کنترل ضعیف فشار خون بالا، خطر حمله قلبی، اختلال کلیه ها، اختلال قلب و سکته را افزایش می دهد.

کالهون گفت: در بیماران مبتلا به فشار خون بالای مقاوم اغلب به علت کنترل ضعیف فشارخون به مدت زیاد دچار این بیماری شده اند.

کالهون گفت: این راهبردها اولین نشانه های درمان فشار خون بالای مقاوم می باشند و ممکن است توسط شرایط دیگر که نیاز به مدیریت دارند ادامه داده شود.

وی افزود: چاقی مفرط ، رژیم غذایی پرنمک و خفگی در خواب علل عمومی این اختلال هستند. این یافته ها حاکی از آن است که درمان باید متناسب با اشخاص و شرایط آنها باشد.

کالهون گفت: اگر فشارخون پس از مراجعه به پزشکان عمومی بعد از 6 ماه کنترل نشود افراد بایستی به پزشکان متخصص مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha