تمام تجهیزات پزشکی سال ۹۳ برای اولین بار قیمت‌گذاری می‌شود

سلامت نیوز : مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: بیش از ۴ هزار نوع وسیله پزشکی وارداتی و تولیدی در کشور مصرف می‌شود. تاکنون فقط تجهیزاتی که از ارز دولتی استفاده می‌کردند، قیمت‌گذاری می‌شدند اما سال آینده برای اولین بار تمام این وسایل قیمت‌گذاری می‌شود.

حسین صفوی، در گفت و گو با فارس افزود: کار قیمت گذاری تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت از سالهای گذشته شروع شده است و تاکنون قیمت گذاری وسایل پزشکی بیشتر روی تجهیزاتی که از ارز دولتی یا مبادله ای برخوردار بودند، متمرکز بود اما با توجه به هماهنگی انجام شده بین وزارت بهداشت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از سال آینده تمام تجهیزات پزشکی که در کشور مصرف می شوند، مشمول قیمت گذاری می شوند.

وی ادامه داد: چون تعداد اقلام پزشکی بسیار زیاد است امکان اینکه همه این تجهیزات به یکباره قیمت گذاری شوند نیست و کار قیمت گذاری این کالا به مرور انجام می شود اما کالاهای پر مصرف و پر اهمیت تر مانند تجهیزات قلبی، چشمی و ارتوپدی برای قیمت گذاری در اولویت هستند.

مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی وزارت بهداشت و ثبات قیمت ارز که خوشبختانه شاهد آن هستیم، سال آینده به هیچ وجه افزایش قیمتی در مورد هیچ یک از تجهیزات پزشکی نخواهیم داشت و بلکه برای برخی اقلام پزشکی کاهش قیمت را نیز شاهد خواهیم بود.

صفوی گفت: سال جاری نیز همین روند را در مورد برخی تجهیزات قلبی مانند استنت های قلب داشتیم و با قیمت گذاری وزارت بهداشت، قیمت این کالا برای بیماران کاهش پیدا کرد و با برنامه ریزی انجام شده سال آینده کاهش قیمت را برای برخی تجهیزات دیگر مانند برخی اقلام چشمی و ارتوپدی در بازار خواهیم داشت و قطعاً در مسیر کاهش پرداخت از جیب مردم حرکت می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha