سهم پایین سلامت از منابع عمومی کشور/ ارتقای خدمات بیمه سلامت در سال 93

سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تأکید بر اینکه سهم سلامت از منابع عمومی پایین است، گفت: خدمات بیمه سلامت در سال 93 افزایش پیدا می کند.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه سهم سلامت از منابع عمومی کشور پایین است، خاطرنشان کرد: در سال 93 سعی می شود تا سهم سلامت ارتقا یابد که در این راستا کیفیت خدمات سلامت و بیمه ها نیز افزایش پیدا می کند که البته تحقق کامل این موضوع بستگی به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و اختصاص منابع دارد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: با توجه به این مشکلات در قانون هدفمندی پیش بینی شد بخشی از اعتبارات این قانون به رفع این مشکلات اختصاص یابد تا هم خدمات درمانی استاندارد شود، هم پرداخت از جیب مردم کاهش یابد و هم اینکه خدمات بیمارستان ها به نحو مطلوب تر ارائه شود.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات بیمارستان ها تصریح کرد: متاسفانه طی دو سال اخیر بیمارستان های دولتی بیش از آنچه که درآمد داشته باشند، هزینه می کنند که این موضوع موجب شده تا روسای دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان ها تنها دغدغه شان پرداخت مطالبات کارمندان باشد.
محسنی بندپی در پاسخ به اینکه آیا در سال آینده کمبود اعتبارات جبران می شود نیز گفت: هر ساله به ویژه در این دو سه سال اخیر مراکز درمانی و بیمارستان ها با کمبود اعتبارات مواجه شده اند به طوری که حتی بیمارستان ها در پرداخت مطالبات پرستاران، پزشکان و سایر کادر خود با مشکل مواجه هستند. لذا جبران کمبود اعتبارات بسیار سخت است و نیاز به تأمین اعتبارات دارد.
مدیرعامل سازمان بیمه ایرانیان درخصوص افزایش تعرفه های درمان در بخش دولتی در سال 93 نیز گفت: ما باید به سمت واقعی شدن نرخ درمان و تعرفه های پزشکی پیش برویم که این موضوع نیاز به کار کارشناسی دارد تا هر چه سریعتر عملیاتی شود چرا که در قانون برنامه پنجم نیز بر منطقی کردن تعرفه های درمان تأکید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha