سلامت نیوز : یک متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه رژیم‌های غذایی نقش موثری در باروری افراد دارد، به زنان توصیه کرد: از گرفتن رژیم‌های سخت و سنگین لاغری خودداری کنند.

دکتر طراوت فاخری در گفت وگو با (ایسنا) ، با بیان اینکه اولین بررسی که در زمینه ناباروری زنان انجام می گیرد بررسی‌های هورمونی است، گفت: اختلالات هورمونی یکی از شایع‌ترین علل ناباروری را شامل می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در صورتی که فرد با اختلالات هورمونی مواجه نباشد نسبت به بررسی علل لوله‌ای با استفاده از عکسبرداری اقدام می‌شود.

فاخری در ادامه عدم تخمک گذاری را یکی از شایع‌ترین علل ناباروری در زنان برشمرد و گفت: رژیم‌های سخت و سنگین غذایی، استرس، ورزش‌های سنگین و حرفه‌ای و ... از جمله شایع‌ترین علل عدم تخم گذاری هستند.

وی بیماری‌های غدد، بالا بودن سطح هورمون شیر در بدن و ... را در عدم تخمک گذاری موثر ارزیابی کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه بهترین سنین برای باروری زنان سنین زیر 30 سالگی است، گفت: در سنین بالای 35 سالگی میزان ذخیره تخمدان‌ها کاهش می یابد و این مسئله حاملگی در سنین بالا را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی در پایان به زنان توصیه کرد: در صورتی که قصد فرزند دار شدن دارند در سنین کمتر از 30 سالگی اقدام کنند و فرزنددار شدن خود را به سنین بالاتر موکول نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha