سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 107506

سلامت نیوز : مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو ضمن اعلام این خبر که راه‌اندازی پورتال دارویی از اواخر امسال کلید می‌خورد، گفت: مقدمات الکترونیکی شدن نسخ پزشکان نیز در حال پیگیری است و با تحقق آن نظارت بر تجویز و مصرف منطقی دارو شدت می‌گیرد.

دکتر سید مهدی پیرصالحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره وضعیت تجویز و مصرف منطقی دارو اظهار کرد: در وزارت بهداشت کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو امور مربوط به چگونگی مصرف دارو را به پزشکان اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این طی همکاری با سازمان‌های بیمه‌گر، نسخ پزشکان هم کنترل می‌شود تا اگر تجویز غیرمنطقی صورت پذیرفته تذکر‌ها و سایر اقدامات قانونی لازم انجام شود.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه عملکرد این کمیته ضعیف شده بود اما مجددا در حال فعال شدن است، اظهار کرد: نسخ پزشکان مجددا بررسی می‌شود تا اقدامات تشویقی و تنبیهی برای آنها در نظر گرفته شود.

پیرصالحی درباره ارتباط میان الکترونیکی شدن نسخ پزشکان با کنترل تجویز دارو گفت: قطعا ارتباط یکپارچه کل سیستم درمان در قالب شبکه‌های اطلاعاتی منسجم ضروری است و اکنون در حال بررسی است، اولین گام اجرایی شدن آن نیز الکترونیکی شدن نسخ پزشکان می‌باشد و امیدواریم پایلوت آن در سال آینده انجام شود.

وی افزود: به هر حال این طرح‌ها هزینه بر هستند و منابع آن باید دیده شود. برنامه ریزی برای راه‌اندازی پورتال دارویی نیز آغاز شده است و از اواخر امسال کلید می‌خورد و سال آینده تکمیل می‌شود، سامانه نسخ الکترونیکی نیز در آینده به این پورتال متصل می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha