سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 107519

سلامت نیوز : اگر می خواهید پوست باطراوت و سیستم ایمنی قوی داشته باشید که با انواع بیماری ها مقابله کند، مصرف کلم برگ را فراموش نکنید. این گیاه سرشار از سولفور و ویتامین C است.

خواص:

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ کلم، سردردهای مزمن را رفع می کند. کافی است روزی ۲۵ تا ۵۰ میلی لیتر آب آن را بخورید یا این که پارچه آغشته در آب آن را روی پیشانی قرار دهید.

*پتاسیم موجود در آن، رگ های خون را باز می کند و روند خون رسانی را بهبود می بخشد.

*ترکیب های ضدسرطان موجود در کلم، فعالیت آنزیم ها را افزایش می دهد و از رشد تومور پیشگیری می کند. در یک مطالعه انجام شده مشخص شد با افزودن کلم به برنامه غذایی زنان، احتمال ابتلا به سرطان سینه کاهش می یابد.

*ویتامین C و سولفور موجود در کلم سموم و اسید اوریک را که علت اصلی آرتریت، بیماری پوستی، روماتیسم و نقرس است، از بدن دفع می کند.

*ویتامین K و آنتوسیانین آن به عملکرد ذهنی و تمرکز کمک می کند. این ماده مغذی از آسیب دیدگی اعصاب پیشگیری می کند و سیستم دفاعی بدن را برای مقابله با آلزایمر تقویت می کند. بالاترین میزان ماده مغذی ذکر شده در کلم قرمز است.

*رنگدانه های قرمز موجود در کلم قرمز، میزان قند را کاهش و تولید انسولین خون را افزایش می دهد.

*یادآوری می شود افرادی که اختلال تیروئید دارند، باید از مصرف زیاد هر نوع کلم بپرهیزند، زیرا روند جذب ید در بدن را مختل می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha