سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 107525

سلامت نیوز : نتایج یک مطالعه جدید از سوی پزشکان دانشگاه فنلاند شرقی نشان داد که مصرف بیشتر ماهی‌های چرب به افزایش سطح کلسترول خوب در بدن کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ هرچند پیش از این نیز تاثیر مفید مصرف ماهی بر سلامت بدن و افزایش سطح کلسترول خوب و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مشاهده شده اما تاکنون مکانیسم این اثرگذاری مثبت به طور کامل شناخته نشده بود.

نتایج مطالعه جدید حاکیست افزایش مصرف ماهی موجب بالا رفتن سطح کلسترول خوب در بدن می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

در این بررسی 131 فرد مسن که در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی بودند، شرکت داشتند. همچنین در این افراد مشخصه‌های سندرم متابولیک از قبیل عدم تحمل گلوکز، چاقی و فشارخون بالا مشاهده شد. علاوه بر این از افراد درخواست شد هر آنچه که در طول روز مصرف می‌کنند، یادداشت کنند و نمونه‌های خونی آنان قبل و بعد از انجام مطالعه بررسی شد.

نتایج آزمایش‌ها تایید کرد افرادی که در یک هفته، سه تا چهار وعده ماهی مصرف می‌کنند، سطح کلسترول خوب بدن آنان افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha