توت فرنگی منبع مناسبی از فیبر، ویتامین C ، پتاسیم و آنتی اکسیدانها است؛ این مواد مغذی باعث می شوند این میوه به عنوان یک جایگزین شیرین، سبب افزایش سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در مجموع ارتقاء سلامت بدن شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،توت فرنگی دارای املاح کلسیم، آهن و فسفر است. این میوه سرشار از ویتامین و فاقد چربی اشباع شده بوده و کالری کمی دارد.

تحقیقات اخیرنشان داده است: دریافت روزانه یک واحد توت فرنگی باعث افزایش قابل توجهی در مقدار فولات خون شده و نیز فشار خون بالا را کاهش می دهد. یک واحد توت فرنگی معادل 8 عدد است که 50 کالری انرژی دارد.

مصرف این میوه علاوه بر وجود انواع ویتامین، املاح و آب دارای خاصیت تقویت کننده، ملین و خنک کننده نیز می باشد. از تصلب شرائین جلوگیری کرده، اشتها آور بوده و ادرار را زیاد می کند.

گفتنی است، توت فرنگی، به علت داشتن آهن و ویتامین C در خونسازی بدن مؤثر است و به دلیل دارا بودن مقادیر کافی کلسیم و فسفر، در رشد و نمو کودکان و نوجوانان، استحکام دندانها و ترمیم شکستگی استخوانها بسیار مؤثر است.

دانشجویان و افرادی که تمرینات فکری می کنند، بهتر است حتما توت فرنگی بخورند، چرا که خوردن این میوه فسفر مورد نیاز مغزشان را تأمین می کند.

شایان ذکر است، این میوه به علت داشتن ویتامین B در کاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی، اضطراب، هیجان و سستی مؤثر است. همچنین نقش مهمی در خونسازی بدن دارد و درمان کننده نقرس است. ویتامین A موجود در توت فرنگی نیز باعث رشد ناخنها و تقویت چشم می شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha