افزایش مشاوره ها دردی از دریاچه ارومیه دوا نمی کند / اجرای راه حل ها را آغاز کنید
سلامت نیوز : مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه دریاچه ارومیه برای رهایی از وضع موجود نیازمند اقدامات اجرایی و عملیاتی است : ادامه مشاوره و اظهار نظرها دردی از دریاچه ارومیه دوا نمی کند؛ باید اجرای راه حل ها آغاز شود.

حسن عباس نژاد در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود:  افزایش مشاوره ها بدون اقدامات اجرایی فایده ای برای حل بحران دریاچه ارومیه ندارد، زیرا متخصصان ما تمام مشاوره ها و نظرات راهبردی را دریافت کرده اند و راهکارها نیز آماده است و در انتظار مجری خوب در این زمینه هستیم.

به گفته وی،  یک مجری خوب بهتر از هزاران مشاور عالی است و دیگر انگیزه ای برای مشاوره گرفتن برایمان باقی نمانده است.

عباس نژاد اظهار داشت: نباید به بهانه مشاوره فرصت ها را از دست داد و چنانچه دریاچه ارومیه خشک شود تبعات آن ابتدا شعاع نزدیک و سپس در آینده نه چندان دور بخش های وسیعی از کشور را در برمی گیرد.

مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد:  کشاورزی و توسعه آن امروز به عنوان زنگ خطری برای محیط زیست ما محسوب می شود و منابع آب و خاک ما را تهدید می کند.

وی افزود:  کشاورزی تضمین کننده اقتصاد و توسعه آذربایجان غربی نیست و این تجربه سالهای سال  است که در استان حاصل شده است.

عباس نژاد یادآور شد: استفاده غیرعقلایی از این منابع تاثیرات بسیار مهمی بر روی محیط زیست دارد و اگر خواهان حفظ تمدن و حیات وحش هستیم باید یک مهندسی معکوس اعمال شود و در تفکرات و برنامه هایمان تجدید نظر کنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha