چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 107576

کاهش آمار طلاق نیاز به وزارت خانه مستقل ندارد

سلامت نیوز : یک جامعه شناس و استاد دانشگاه درخصوص طرح تشکیل وزارت خانه ازدواج و طلاق نیز گفت: تشکیل وزارتخانه ای تحت این عنوان اقدام غیرضروری است که نمی تواند بسیاری از مسایل را مرتفع کند و در واقع کاهش طلاق نیاز به تشکیل وزارت خانه ندارد.

امان الله قرایی مقدم در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه نگاه جوانان به تشکیل خانواده ها تغییر کرده است، اظهار داشت: با توجه به تغییر و نگرش در میان جوانان گاها مسایل عمده ای در راه زندگی این افراد به وجود می آید که منجر به طلاق می شود.

این جامعه شناس با اشاره به عوامل دخیل در مساله طلاق نیز گفت: اقتصاد، تنوع طلبی، عدم شناخت و درک متقابل، ماهواره ها و رسانه های خارجی، دخالت والدین، باورها و اعتقادات مذهبی، میزان تحصیلات و شغل افراد، اعتیاد از جمله عواملی است که در فروپاشی خانواده اثرگذار است.
وی درخصوص طرح وزارت خانه ازدواج و طلاق گفت: تشکیل وزارتخانه ای تحت این عنوان اقدام غیرضروری است که نمی تواند بسیاری از مسایل را مرتفع کند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه آیا طرح تشکیل وزارت ازدواج می تواند در کاهش آمار طلاق موثر باشد، تصریح کرد: البته اینکه یک وزارت خانه ای صرف موضوع ازدواج و یا طلاق باشد، می تواند در بهبود شرایط اثرگذار باشد اما در تشکیل زندگی عوامل مهمی وجود دارد که این وظیفه فعلی وزارت جوانان و سایر ارگان های مربوطه است.
به گفته قرایی مقدم، کاهش آمار طلاق نیاز به وزارت خانه مستقل ندارد چرا که برنامه های جدی تری را می توان برای جلوگیری از این معضل به کار گرفت.
وی در پایان درخصوص اقداماتی که دولت برای مساله طلاق می تواند انجام دهد نیز گفت: مسئولان باید عواملی که موجب تشکیل خانواده می شود را فراهم کند و از طرفی عواملی را هم که موجب برهم زدن خانواده می شود نیز باید شناسایی شود تا تدابیری برای جلوگیری از امر طلاق اندیشیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha