یك عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با جدی خواندن مساله كمبود اعتبارات در حوزه مالی بخش سلامت گفت: نبود نگاه واقع‌بینانه به سرانه سال‌هاست كه بخش سلامت كشو را آزار داده است.

مسعود امینی در گفت‌وگو با ایسنا، مساله كمبود قابل توجه بودجه در حوزه بهداشت را نگران كننده خواند و اظهار كرد: این نكته بارها در صحن علنی و كمیسیون مطرح شده است، اما تاكنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با اشاره به وضعیت موجود كسری بودجه، ابراز امیدواری كرد دولت هر چه سریع‌تر پیشنهادات خود را مطرح كند و كمیسیون نیز آمادگی همراهی برای حل این مشكل را دارد.

نماینده مردم استهبان در خانه ملت با اشاره به روزهای پایانی مجلس هفتم، تصریح كرد: احتمال بررسی و حل كسری بودجه حوزه بهداشت در چنین فرصت كوتاهی بعید به نظر می‌رسد، اما قطعا این موضوع یكی از مهم‌ترین اولویت‌های پیش روی نمایندگان مجلس آتی است.

وی در ادامه دیگر اولویت پیش روی نمایندگان مجلس هشتم در حوزه سلامت را حل تورم دانست و گفت: در تمامی حوزه‌ها تورم شرایط سختی را حاكم كرده است، و اكنون به عنوان اولویت مهم در تمامی حوزه‌ها حل این مشكل مطرح است و این توقع از نمایندگان آتی برای حل این مشكل در حوزه سلامت وجود دارد.

امینی هم‌چنین درباره تعطیلی بیمارستان‌های قدیمی به دلیل بالا بودن هزینه‌های نگهداری و كسری بودجه در سال جاری گفت: ارائه لایحه متمم بدلیل شرایط موجود زودهنگام و بی‌موقع است و طرح آن در مجلس هفتم به‌دلیل شرایط زمانی جایی ندارد.

عضو كمیسیون بهداشت ودرمان در مورد احتمال تعطیلی بیمارستان‌ها و طرح موضوع از سوی وزارت بهداشت، گفت: ان‌شاء‌الله مبارك است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha