سلامت نیوز : نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس درخصوص اجرای قانون مرخصی زایمان گفت: اجرای این قانون در سال آینده بستگی به نظر دولت دارد.

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با پانا، در پاسخ به این سوال که آیا قانون افزایش مرخصی زایمان در سال 93 اجرایی می شود، اظهار داشت: این برنامه مصوبه مجلس بوده و قانونی است اما چون دولت از نظر اعتباری کمبودهایی داشته لذا اجرای آن نیز بستگی به نظر دولت دارد.

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: قانون مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه افزایش مرخصی زایمان جزو تکالیف دستگاه‌ها است و باید در برنامه‌های آنها لحاظ شود اما هنوز در هیچ ارگانی به مرحله اجرایی درنیامده است.
وی ادامه داد: البته ما موضوع افزایش مرخصی زایمان را دنبال کردیم و دیدیم مشکل اساسی این قانون عدم تأمین منابع مالی آن بوده چرا که اجرای این قانون در سال جاری به 170 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر خیلی از قوانین در حوزه زنان است که به دلیل کمبود اعتبار اجرایی نشده است.
دولت در خرداد‌ماه امسال لایحه‌ای را به مجلس فرستاد که براساس آن مرخصی زایمان زنان شاغل از 6به 9‌ماه افزایش پیدا کند این قانون پس از تصویب مجلس برای اجرا ابلاغ شد، اما با گذشت 9 ماه هنوز در سراسر کشور اجرا نشده است. مشکل اصلی بر سر راه اجرای این قانون کمبود اعتبار لازم است.
این در حالی است که شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده طی هفته های اخیر اعلام کرده است که قرار است درباره راهکارهای اجرایی افزایش مرخصی زایمان زنان به 9 ماه در کمیسیون اجتماعی دولت تصمیم‌گیری شود؛ اما با توجه به نیاز بیشتر برای بررسی کارشناسی، این کار به جلسه بعدی کمیسیون در هفته سوم اسفندماه موکول شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha