چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 107590

سلامت نیوز : درمان ۳۶ بیمار محروم یاسوجی به همت کانون نذر فرهنگی پزشکی مرهم در بیمارستان ۱۵ خرداد به صورت نذر تخصص‌ها در حال انجام است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دختر و پسر با دست و صورتی سوخته توجه افراد را به خود جلب می‌کنند. سوختگی‌ها قدیمی است اما آن قدر شدت داشته که روی پای دختر که از کفش بیرون زده نیز مچاله از سوختگی است.

خواهر و برادری هستند که پدر و مادر و دو خواهر و دو برادر خود را در آتش‌سوزی خانه‌شان از دست داده‌اند و خود از کودکی با 50 درصد سوختگی در قسمت‌های مختلف بدن و با حقوق بازنشستگی پدر زندگی می‌کنند.

پسر 24 ساله و دختر 27 ساله، هر دو مجرد و بیکار هستند و از این گله‌مندند که هیچ حمایتی نمی‌شوند.

درمان و جراحی بیماران یاسوجی رایگان انجام می‌شود

وارد قسمت جراحی پلاستیک و زیبایی و بخش فک و صورت زنان و کودکان بیمارستان 15 خرداد می‌شوم.

محمدرضا بهشتی 3 ساله با شکاف کام به تهران آمده است. کنیز داوری‌فر 38 ساله با مشکل سوختگی، مهدیه واعظی 7 ساله با شکاف کام، زهرا مولوی‌فر 22 ساله با شکاف لب، ریحانه دست‌یافته 27 ساله با سوختگی، لیلا فریدونی با ضایعه مادرزادی صورت و عافیت پورشه 25 ساله با فلج عصب فکی، از جمله بیمارانی هستند که به واسطه کانون نذر فرهنگی، پزشکی مرهم پا به بیمارستان 15 خرداد گذاشته‌اند تا تحت درمان قرار گیرند.

سید اسماعیل حسن‌پور رئیس بیمارستان 15 خرداد می‌گوید: بیمارستان آموزشی درمانی 15 خرداد وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و بر اثر ضوابط، بیماران را پذیرش می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: چند روز قبل یکی از دانشجویان در تماس با ما عنوان کرد که قرار است تعدادی بیمار با هماهنگی بهزیستی و کمیته‌ امداد خمینی(ره) و نهادهای خیریه‌ای از یاسوج برای درمان به تهران بیایند.

 رئیس بیمارستان 15 خرداد افزود: ظرفیت درمانگاه و بخش جراحی بیمارستان بیمارستان پر است ولی با برنامه‌ریزی بیماران یاسوجی را پذیرش کردیم. در این رابطه همه نیروهای بیمارستان اعم از اساتید، پزشکان، پرستاران و کادر خدمات به صورت آماده‌باش خارج از روال معمول وارد عمل شده‌اند. این بیماران در درمانگاه ویزیت شدند تا از لحاظ نوع درمان تعیین تکلیف شوند.

حسن‌پور ادامه داد: 17 زن، 13 مرد و 4 کودک زیر 6 سال از جمله بیماران کاروان یاسوجی هستند که با بیماری‌های مادرزادی شکاف لب، شکاف کام، فلج صورت، عوارض ناشی از سوختگی و تصادفات مراجعه کرده‌اند که به دلیل مشکلات عدیده نیاز به ترمیم و عمل‌های جراحی متعددی دارند.

رئیس بیمارستان 15 خرداد گفت:‌ بابت عمل جراحی و بستری شدن این بیماران وجهی دریافت نمی‌شود و برای تعدادی از بیماران که نیاز به خرید وسایل و تجهیزات پزشکی دارند هماهنگی‌ها انجام شده تا وسایل به صورت رایگان تأمین شود چرا که تمام اقدامات انجام شده در رابطه با این بیماران در بیمارستان 15 خرداد به صورت کمک و نذر انجام شده است.

تمام هزینه‌های انتقال، اسکان و درمان یاسوجی‌ها نذری و رایگان است

مرد 30 ساله است؛ با سوختگی صورت و اندام از 3 ماهگی دست و پنجه نرم می‌کند، می گوید: از سال 86 هر ماه 4 بار به تهران می‌آمدم و تاکنون 30 بار عمل کرده‌ام.

پاکت پر از بلیتهای اتوبوس مسافربری را که تاکنون جمع کرده نشان می‌دهد. می‌گوید: اینها همه بلیت‌های اتوبوسی است که با آنها به تهران آمده‌ام. پول همه آنها را نیز قرض کرده‌ام و تاکنون نتوانسته‌ام قرضهایم را ادا کنم، چرا که کاری ندارم و هزینه‌های عملهایم به غیر از یک سومی را که کمیته امداد و بهزیستی پرداخته؛ بقیه‌اش را با قرض از دیگران جور کرده‌ام که دیگر صدای همه درآمده است.

مرد 30 ساله ادامه می‌دهد: تا پنجم ابتدایی بیشتر درس نخوانده‌ام چرا که همواره بچه‌های مدرسه به دلیل ظاهر سوخته‌ام آزار و اذیتم می‌کردند.

محمدعلی کیانی دبیر کانون نذر فرهنگی پزشکی مرهم می‌گوید:‌ با تکیه بر ایده نذر تخصص‌ها از سراسر کشور و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها، مؤسسات خیریه، بهزیستی و کمیته امداد، بیماران مناطق محروم شناسایی شده و به ما معرفی می‌شوند.

وی افزود:‌ هم اینک 36 نفر از استان کهکیلویه و بویراحمد که نیاز به جراحی در درمان بیماری‌های شکاف کام، شکاف لب، ناهنجاری‌های فک و صورت و سوختگی دارند با عنایت اعضای جامعه پزشکی و به خصوص بیمارستان 15 خرداد برای انجام عمل جراحی به این بیمارستان آمده‌اند.

دبیر کانون نذر فرهنگی پزشکی مرهم خاطرنشان کرد:‌ این فعالیت، یازدهمین کاری است که گروه مرهم انجام داده که تاکنون 400 نفر نیز به این صورت عمل رایگان شده‌اند.

وی هزینه عمل جراحی، رفت‌و آمد، اسکان و تجهیزات پزشکی را برای این بیماران رایگان عنوان کرد و گفت:‌ ما سعی کرده‌ایم هر نوع تخصصی را به صورت نذر برای افراد نیازمند دریافت کنیم و تاکنون 460 متخصص در حوزه‌های پزشکی با توجه به نذر تخصصی با گروه ما همراه شده‌اند تا به این وسیله بتوان فرآیند مشارکت اجتماعی را برای بیماران مناطق محروم به صورت رایگان انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha