چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 107593

سلامت نیوز : برخی از افراد، وسواس زیادی نسبت به بهداشت و سلامت غذایی که می‌خواهند بخورند، از خود نشان می‌دهند و برخی هم غذا را از روی اجبار و با کراهت می‌خورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ دکتر رسول چوپانی، درباره غذا خوردن با وسواس بیش از اندازه گفت: «بدن ما قابلیت تطابق با محیط را دارد. یعنی هرچند برخی از عوامل خوراکی می‌توانند آسیب‌هایی به ما برسانند، اما ضرر ناشی از استرسی که ما به بدن خود برای خوردن برخی از مواد غذایی می‌رسانیم، به‌مراتب بیشتر از ضرر مستقیم مصرف آن خوراکی‌های خاص است.»

این عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه سخنان خود افزود: «گاهی ما یک لیوان آبی که نسبت به سلامت و ایمنی آن اطمینان چندانی نداریم را در حالی می‌نوشیم که به خودمان تلقین کرده‌ایم که این آب، کاملا سالم و عاری از هرگونه آلاینده است. در این صورت، ممکن است آب آشامیدنی ما مشکلات بهداشتی خاصی هم داشته باشد اما به دلیل تقلینی که به خودمان کرده‌ایم، هیچ مشکلی برایمان ایجاد نشود. این در حالی است که گاهی، ما یک لیوان آب کاملا سالم و بهداشتی را با استرس و وسواس اینکه نکند این آب، آلوده باشد و سلامت ما را تهدید بکند، مصرف می‌کنیم و اتفاقا، با نوشیدن چنین آبی، بیمار هم می‌شویم.»

دکتر چوپانی، معتقد بود که اینها بخشی از اعراض نفسانی ما هستند که باید توجه زیادی هنگام مصرف خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های مختلف به آنها داشته باشیم و با وسواس بیش از اندازه، موجبات استرس بیجا و بیماری خود را فراهم نکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha